Oktatásról, iskoláról, diákokról, tanárokról

Észbontok - valóban ilyen sok az elképesztően buta és tájékozatlan ember?

2020. január 11. - Egy tanár.

Jelentős nézettséggel fut már hosszú ideje (egészen pontosan: 2013 áprilisa óta) az egyik TV csatornán a címben említett műsor, melyben rendszeresen láthatunk átlagos meghívottakat (időseket, fiatalokat) akiktől teljesen kézenfekvő dolgokat kérdeznek miközben megdöbbentő válaszokat kapnak tőlük. A műsort nézve egy tanárban azonnal két kérdés merül fel: "valóban ilyen sok az elképesztően buta és tájékozatlan ember", illetve: csak az iskola és a tanárok tehetnek minderről?

eszbontok.jpg

A műsor egészen elképesztő "mintavételezése" a mai magyar társadalomnak, hiszen azzal szembesít bennünket, hogy a körülöttünk élő emberek egy jelentős része (nem tudni mekkora hányada) bizony ENNYIRE buta, műveletlen, tájékozatlan és ostoba.  Olyanok, akikről nem is hinnénk: jól öltözött, értelmes benyomást keltő fiatalok, gondozott megjelenésű középkorúak ... stb. Nyilván a külső megjelenés nem áll összefüggésben az értelmi szinttel, de akkor is meglepő az a fajta szellemi demencia, amit válaszaik közben hallhatunk tőlük.

A három legfontosabb kérdés tehát:

  • 1. Valóban ennyire buták ezek az emberek, vagy színjáték az egész és csak a nézettségért folyik minden, vagyis a műsorban szereplők pénzért vállalják a részvételt (és hihetetlenül égő válaszaikat is).
  • 2. Ha valóban ennyire buták, miért egyeznek bele az egész leközlésébe, ami ország-világ előtt megmutatja, hogy milyen hihetetlenül ostobák. (Van az a pénz?)
  • 3. Ha igaz, hogy ilyen sok az ostoba ember, akkor ki, vagy mi okolható társadalmunk ilyen szintű elbutulásáért?

A legutolsó kérdés számomra a legérdekesebb. Ha a műsor 6 és fél éve fut, akkor már több ezren szerepelhettek benne, vagyis ennyi "átlagember" szellemi képességeiről állított ki megdöbbentő "bizonyítványt" a műsor. És nem véletlen a "szellemi képesség" kifejezés használata, hiszen a kérdések közt nem csak műveltségre vonatkozó (vagyis szerzett tudást vizsgáló), de a gondolkodást, logikát, IQ -t "mérő" feladvány is akad szép számmal. Ugyancsak jogos az "átlagember" megnevezés is, hiszen Kovács Áron elmondása szerint a műsorba meghívottakat (akiknek a kérdéseket felteszik) nem alkalmaznak különösebb válogatást, csak egy sima, egyszeri beszélgetést (ami alapján eldöntik, hogy jó "alanyai" lehetnek e a műsornak). És amit még elárult: akadtak egyetemet végzettek is az "alanyok" között. (WTF???)

eszbontok2.jpg

Ha viszont a társadalom szondázásával, egyszerű mintavételezésével tényleg ennyi buta és rossz szellemi képességű embert "találunk", akkor feltehetjük a kérdést: mi lehet ennek az oka? Ki a felelős azért, hogy ilyen sokan nem tudnak szinte semmit mondjuk a magyar történelemről (és irodalomról), hogy ennyien képtelenek a legalapvetőbb matematikai műveletekre, hogy ilyen sok embernek minimális a szókincse és hogy ekkora aránya van a tökéletesen tájékozatlanoknak, akik emellett egy alsó tagozatos kisgyerek kognitív képességeivel rendelkeznek csupán.

Lehetséges, hogy CSAK az iskolai oktatás és a tanár-társadalom tehet minderről? Esetleg a szülői háttérrel is baj lehet? Mondjuk az állandó pénz hajszolás, a kevés időtöltés a gyerekekkel, a minimális nevelésre szánt idő is része a problémának? Vagy a digitalizáció, az internet-világ túlburjánzása lehet első helyen a bajok sorában? A gyerekek, fiatalok szabadidejük hatalmas hányadát töltik az interneten, a social media felületein illetve olyan oldalakon, melyeken semmit nem tanulnak, vagy csak értelmetlenségekkel "gazdagodnak". Ezzel viszont csökkentik annak esélyét, hogy más elfoglaltsággal esetleg valóban értelmes információkhoz jussanak (mondjuk olvasás vagy másokkal való beszélgetés révén).

Ha viszont a műsor megjátszás, akkor a kérdésekre választ adók azért kapják fizetségüket, hogy szándékosan nevetséges "megfejtéseket" adjanak minden feladványra. A cél: szórakoztatni a jónépet és növelni a nézettséget (ami így sikerül is). Az az igazság, hogy hajlok erre a lehetőségre is, mert egyszerűen nem tudom elhinni, hogy egy 30-40 éves ember azt higgye: a polip repülni tud, a barométer zajt mér, a szoprán az egy hangszer és a peronoszpóra egy időmérő eszköz. Mint ahogyan hihetetlen az is, hogy valaki ne tudja hány oldala van egy kockának, vagy hogy a jeges, csúszós és siklós közül melyik egy magyar település. (Vagy a 40, 50, 60 közül a negyvent gondolja egy magyar városnak.)

Jelen poszt a felmerülő kérdések közül egyelőre csak a legelsőre keresi a választ (valódi e a műsorban látható hihetetlen ostobaság vagy nem), a másik problémakörre (nevezetesen, hogy ha létezik az általános elbutulás, akkor ki azért a felelős) egy későbbi posztunkban szeretnénk foglalkozni.

/Sajnos van egy helyesírási - elütési hiba a fenti kérdések közül az elsőben: a "megjátsszák" szóban. Javítására nincs mód, mert akkor elveszne a szavazási eredmény. Bocsánat!/

A szavazás eredménye egyébként 46 ezres olvasottságnál és 12 227 válaszadónál: 70% szerint (8544) színjáték a műsor, 30% szerint pedig (3683) valódi minden az Észbontókban.

Köszönjük, hogy szavazatoddal hozzájárultál a többségi vélemény megismeréséhez! Várunk következő posztunkra is, mely a további okokat boncolgatja majd. 

belyeg_tanar.jpg

tanarvelemeny.blog.hu

***

2020.01.11.12:47

A bejegyzés trackback címe:

https://tanarvelemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr7815403604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Örömhernyó 2020.01.12. 04:17:42

@aefzuj: Sajnos már évtizedek óta a leglustább, legbutább érettségizők mennek tanárképzésre a felsőoktatásba. Kivéve a egyetemi szintű kémia, fizika, matematika tanárképzést. Oda lassan már senki nem megy.
De magyar irodalmat, történelmet és más léha tárgyakat tanítani már csak a legbutábbak mennek tanítani.
És akkor az óvó- és tanítóképzőkről nem is szóltam még. Sajnos ez van, a tanár sem különb a kőművesnél, péknél, elhiszi, hogy amit a TV-ben lát, az a valóság és elkezd hápogni az interneten, saját felsőbbrendűségébe vetett hittel.

kéki béla 2020.01.12. 04:21:40

@tatárfejű kutya: "buta, ..." Direkt válogatsz vagy funkcionális analfabéta vagy?

Burgermeister 2020.01.12. 06:01:37

Sajnos ez van, tenyleg ennyire sulyos a helyzet.

inebhedj - szerintem 2020.01.12. 06:40:17

@Örömhernyó:

Tévedsz.
Ez nem megjátszás, ezek valódiak.
Viszont maga a műsor voltaképp két műsor.

Elbutulás viszont nincs, 40 éve is pont így produkáltak (volna) az emberek.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.12. 07:36:57

Szinte teljesen mindegy, hogy a szereplők tényleges, vagy részben megjátszott hülyék, mert normális ember nem égeti magát.
A felelősség ebben a hülyeségcunamiban meg szintén nagyrészt személyes, amikor valaki ostoba és alapdolgokat sem tud, azt egyedül magának köszönheti.
A műsor is felvet néhány kérdést, a régi műveltségi vetélkedők helyett ezek a hülyeségi vetélkedők, amikbe beletartozik a valóságshow világa is az ott szereplő szellemi toprongyokkal egyértelműen az igénytelenek kielégítésére törekvő iparszerű elbutító kampány!

badboy70 2020.01.12. 07:53:20

Amikor a kormámy oszlopos tagja(Lali), azt mondja, hogy a napenergia azért nem jó, mert éjszaka nem süt a nap, akkor elhiszem, hogy az átlag ember is valóban olyan buta, mint a föld.

ati27 2020.01.12. 08:13:07

Azért számomra az a mondat roppant gyanús:" Nem, alkolmazunk válogatást, hanem egy egyszeri beszélgetést, ami alapján eldöntjūk...." Mit is? Hogy elég hülye ? Vagy, hogy mijaza pénz amiért elég hülye legyen? Persze, ez nem kelenti azt, hogy nincs sok ostoba ember. Néha azon csodálkozok , hogy némelyik ember hogy marad egyáltalán életbe, mert annyira sötét.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.12. 08:30:01

@badboy70: "Amikor a kormámy oszlopos tagja(Lali), azt mondja, hogy a napenergia azért nem jó, mert éjszaka nem süt a nap, akkor elhiszem, hogy az átlag ember is valóban olyan buta, mint a föld."

Valószínűleg a hazai napsütéses órák, az áramfelhasználási szokások és a most még nagyon drága és gyermekcipőben járó tárolási lehetőségek okán mondhatta ezt, csak ha valaki olyan buta mint a föld és minimális háttértudással sem rendelkezik, mint esetünkben te, akkor az nem érti meg! :D

Pepibubó 2020.01.12. 08:40:59

Sajnos a szavazási arány is jellemző. Ha ugyanis nagyrészt olyanok szavaztak, akik láttak egyet is az adások közül, akkor baj van a többség valóságérzékével, ítélőképességével is. Az alanyok ugyanis a butaságot annyira spontán reakciókkal, eredeti szavakkal adják ki magukból, amikre egy átlagember - de a világ legjobb színésze sem - képes, semennyi pénzért.
Az pedig hab a tortán, a sors igazságtétele, hogy ezt a blogbejegyzést olyan tanár írta, aki "szarvas" szintű helyesírási hibát vétett, ráadásul fő helyen, nem javítható kirakatban.
Min csodálkozunk?

Bambano 2020.01.12. 08:48:19

@badboy70: miért, süt éjszaka a nap?
a kérdést te is el tudod dönteni, egy csomó sunnyboy invertert használó fotovoltaikus erőmű termelési görbéje kint van a neten, plusz a mavirtól le tudod tölteni a napi felhasználási statisztikákat is.

a kettő nagyon nem fedi egymást, következésképp a napelem tárolás nélkül lótúró.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 08:51:48

@CoolKoon:

Minden műsor szerkesztett.

Az eltérés csak a tartalom kontrolljának foka.

Van ahol spontán szereplők vannak, akik csak általános utasításokat követnek, s az egész megy egy az egyben adásba, csak pár dolgot vágnak ki.

S van ahol az egész forgatókönyv előre megvan, azt színészek adják elő.

S van egy csomó köztes eset.

Még ÉLŐ műsoroknál is így van. Nagyon nagyon ritka dolog, hogy mindent a véletlenre bíznak.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 08:54:04

@canahari:

A PISA egy kamu. A jó eredmény csak azt jelenti, az adott iskolájában jól ismerik a tesztet, s arra felkészülnek.

OLyan ez mint az IQ-teszt, nem az intelligenciát méri, hanem a rejtvényfejtésben való járatosságot.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 08:55:39

@badboy70:

Pedig igaza volt. Mo-on nem túl magas a napsütéses órák száma.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 08:59:42

@Grimbusz Makszimusz:

Alapvetően ez a nem manipulált vetélkedőknél is így van.

Ott is kasztingolás van, s a kérdéseket személyre szablyák. Nagyon sok LÖIM-adást néztem meg, nem csak a magyar verziót, hanem az oroszt, az amerikait, a britet, a bolgárt, egy rakás latin-amerikait is.

Megfigyeltem: ha jön egy okosnak gondolt ember, növekszik a kérdések nehézségi szintje. Viszont mindig kötelező, hogy a kérdések legalább fele olyan legyen, hogy egy nem túl művelt kisember is tudhassa, ellenkező esetben a nézettség leesne.

Lordmotor 2020.01.12. 09:00:36

Konkrétan ki van adva a szereplőknek, hogy legyenek hülyék, különben nem kapnak gázsit. Gondolkozz már! Egy átlag ember élete során több ezer embert ismer meg. Ha ilyen ostoba lenne a társadalom, te is ismernél rengeteg ilyen agyhalottat. De nem ismersz. Olyat viszont biztos, aki pénzért bármire hajlandó.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:02:17

@Örömhernyó:

Kb. 50 éve az van Mo.on, hogy az megy pedagógusnak, akit:
- máshová nem vettek fel, de még nem teljesen hülyes,
- nem tud pályát választani, így amíg valami eszében jut, elmegy egy könnyű szakra,
- nem is akar egyetemre járni, de a család követeli, így a legkönnyebbet választja.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:04:40

@Örömhernyó:

A normál vetélkedőkön is így van.

A közönség egy része statiszta napidíjért. S ha nem jön el a jáétékos, beültetnek ilyet játékosnak is.

Amikor voltam egy LÖIM-felvételen 20 éve, a mellettem ülő játékos mondta is: ő pótjátkos, mert az igazi megbetegedett.

HgGina 2020.01.12. 09:05:42

Biztos vannak ilyen buták. Már csak azért is biztos, mert az írás szerzője, aki magát "Egy tanár" néven említi, olyan ostoba, hogy még a megjátsszák szót se tudja helyesen leírni, a másik lehetőségnél pedig képtelen kitenni az összetett mondatban a vesszőt.
Ahol Egy tanár ilyen ostoba, ott mit is várnánk?
Szerintem menjen el Szibériába havat lapátolni!

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:06:47

@kiskutyauto:

Van egy rossz híren számodra: amikor ballib szellemi diktatúra volt az országban, nem volt magasabb a szint.

HgGina 2020.01.12. 09:08:07

@MAXVAL bircaman közíró: "szablyák" Na ja. Te is elmehetsz agyhalottnak.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:08:18

@apro_marosan_petergabor:

Kevered az IQ-t a műveltséggel, a 2-nek egymáshoz semmi köze.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:09:42

@Proud Mary:

A butaság pártfüggetlen, én minden táborból hallok marhaságokat.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:11:22

@HgGina:

Az elírásnak nincs sok köze az agyi képességekhez. Szabályra gondoltam közben, ezért írtam rosszul, de remélem, most már lyó lett a hejesírásom..

MEDVE1978 2020.01.12. 09:12:56

A megoldás valószínűleg az, hogy nem ennyire buták, de jól vannak a dolgok megvágva. Tehát kapnak 100 kérdést, abból 80-at tudnak, de 20 egyébként nagyon evidenset nem. A 20 evidensből vágnak majd be a műsorba. Ha ezt megcsinálják megfelelő számú emberrel, akkor elég nagy "pool" lesz a mindenki tudja ezt jellegű kérdésekből.

Igen, az emberek egy része valóban ennyire tájékozatlan, azért mert ez nem szükséges az életéhez. Ha mondjuk bolti munkatárs valaki és emellett mondjuk latin szappanopera sorozatok rajongója, akkor az miért lenne tájékozott abban, hogy ki volt a király Hunyadi János, László vagy Mátyás. Az iskolán valahogy anno végigbukott, de azóta nem foglalkozott történelemmel. Viszont az ő válaszát mondjuk a hússzor húszra nem fogják bevágni, hiszen azt a bolti tapasztalata miatt össze tudja majd szorozni. Egyszerűen olyan embereket kell beválogatni, akiknek a vakfoltjai kb. ugyanott vannak és máris kész egy ilyen show.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:15:48

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:

Igen, ez így van.

Ahogy a zenei vetélkedőkbe is kötelezően behívnak legalább 30 % énekelni nem tudó embert.

MEDVE1978 2020.01.12. 09:16:36

Erről egyébként az jut eszembe, hogy kb. 15 éve egy baráti társaságban azt kérdeztük az akkor 19 éves fiatal ismerős lánytól, aki éppen főiskolára járt, hogy mi az az NDK. Fogalma sem volt róla. És ő később elvégezte a főiskolát, simán.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.12. 09:19:40

@MAXVAL bircaman közíró: Ha szerkesztették is (valószínű, hogy nem bízták a véletlenre) a LÖIM-et legalább nem úgy kellett nézned, hogy mi ez a baromság és ki az a barom akit odaültettek! :D

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:20:37

@MEDVE1978:

Ez a lány tehát kisgyerek volt az NDK megszűnésekor. Azaz sose volt élő tapasztalata róla, Azaz csak történelemkönyvből tudhatja. S ha nem érdeklődik a történelem iránt, miért kelllene ezt tudnia?

G.Tibor 2020.01.12. 09:22:56

Helyesen: valódi-e.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.12. 09:23:01

@Grimbusz Makszimusz:

Persze, mert ott más volt a koncepció.

De ott is kell időnként a nagyon egyszerű dolgot nem tudó játékos. Ez mindig nagy reklámot ad a műsornak.

bandigyerek 2020.01.12. 09:26:35

@CoolKoon: "szerencsekerekes betűforgatóból egészen samponreklám-arcig vitte.." Attól azért kicsit tovább, a néhai filmmúzeum tv-csatorna vezérigzgatója volt, az ő nevéhez fűződik többek közt a paprika TV, a Deko tv beindítása is. Mellesleg orvosi diplomája van, mentorvosként is dolgozott.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.12. 09:32:29

@Bambano: "Létezik olyan összeg, amitől korpás lesz az ember haja."

Vagy gombás a pinája! :D

pitypanglepke 2020.01.12. 09:45:32

"Az ismerethalmaz nem tanít meg értelemre."

Hérakleitosz

"Az értelemből három dolog fakad: a helyes gondolkodás, a helyes beszéd és a helyes cselekvés."

Démokritosz

midnight coder 2020.01.12. 10:19:47

@MEDVE1978: Lehetne így is, de messze nem lenne annyira költséghatékony, mint ha előre le vannak írva a válaszok.

Örömhernyó 2020.01.12. 10:33:41

@MAXVAL bircaman közíró: Ez így van, Ázsiában élek, egy bezzegországban, ami kiemelkedően jó eredményeket ér el nemzetközi teszteken. A titok, hogy pici gyerekkoruktól teszteket oldanak meg a gyerekek. Óvodáskor előtt kezdik. Minden a tesztekről szól. És erre tanulnak, nem pedig parttalanul belevetik a gyereket a tananyagba. A magyar gyerek rengeteg információt kap, majd felel és szubjektíven osztályozza a pedagógus, a tesztre felkészülés, a vizsgázás módszertana folyton változik. A magyar gyerekkel elhitetik, hogy minden információ fontos, amit az iskolában hall, könyvekben olvas.
A teszteken jól szereplő országok diákjainál pont fordított a helyzet. Velük megtanítják, hogy az a fontos, amit a teszt számonkér majd. Erre céltudatosan készülnek, a könyvek a valós tesztre készítik fel őket, magántanárok, cram school-ok állnak rá a tesztre való felkészítésre, így amikor amerikai egyetemre SAT/TOEFL/GMAT vizsgákkal kell bekerülni, nem szarják össze magukat.
És később egyetemen is a vizsgán számonkért dolgokat tanulják, nem pedig mesét, töltelékanyagot.
Én viszonylag széles általános műveltséget kaptam a magyar oktatásban, személyes érdeklődésem és önszorgalomból olvasás által. De ma már látom, hogy ez esetleg a csajozásban segít (eg, intelligens fickó vonzóbb a nem szellemi toprongy nők számára), meg egy műveltségi vetélkedőben hasznos. Pénzre fordítani nem nagyon lehet.

cavalry 2020.01.12. 10:46:00

Az igazság odaát van. A tudomány (Nobel díjak száma ebben a témában több) bebizonyította hosszú vizsgálatokkal, nagy létszámú egyetemista válaszainak az elemzésével, hogy az emberek nagy tömegei képtelenek a probléma megoldó gondolkodásra (94%). De nem a képességeik miatt, hanem képzetlenség miatt. (remény neked). Az összes eredmény amit az ember hozott létre, 1-2 ezrelék miatt van. A "normális" ember tehát adatokat információkat és módszereket tanul, de gondolkodni sehol sem az általános oktatási rendszerben. Lehet három diplomád de sík hülye vagy, egy varjú is lemos egy logikai feladatnál. A látványos bizonyíték a törvények, amit ugye értelmes jogászok készítenek, megnézi egy halom másik ember meg a végén a kúria is, ítélkeznek is ez alapján, mégis annyi benne a hiba hogy megszámolni is fárasztó. Ha az ember dönteni akar, akkor feltétel csomagok szorzatát kell átvizsgálnia, de azt emberi agy erre képtelen. Próbáld ki: határozz meg egy olyan feltétel csomagot ahol 5 feltétel (ezt még megtudja oldani az ember) egyszerre hatnak egymásra, van amelyik igaz éppen van ami nem, és mond meg 5 azaz öt perc alatt hány lehetséges eset van. Utána nézd meg ha ilyen csomagból van tíz összefüggő akkor mennyi az esetek száma. Ki tudsz e dolgozni olyan szabály rendszert ami ezt maradéktalanul lefedi úgy hogy nem hagyhatsz ki semmit. Fogadjunk hogy bármelyik magyar csúcsjogász simán elbukik ezen a vizsgán és egy félév alatt sem fog végezni a feladattal. Mit vársz az átlag normális embertől, aki 3 -4 feltételt sem tud elemezni (pld mikor van szivárvány az égen). Az ember egy hülye lény, ez van.

Kovikusz 2020.01.12. 11:02:06

Ha ezek az emberek csak megjátszák hogy ennyire buták akkor csak gratulálni tudok nekik.Az egész ország látja hogy hülyét csinálnak magukból egy kis pénzért!!!
Ne csodálkozzanak ha az utcán kiröhögik őket a hátuk mögött.
Nézd már ott az a sötét fogyatékos aki azt sem tudta mi a különbség a pásztoróra villanyóra közt!!!:) Ha meg tényleg ennyire buták akkor nagy baj van ebben az országban.Bár szerény személyemet idegesíti az ilyen sok fogyatékos műsor ezért nem is nézem.Már a reklámja is feldühít!!!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.01.12. 11:32:43

@Örömhernyó: erdekes, pedig eppen a muveltsegi vetelkedo a teszt. legalabbis amiket en ismerek, egyiken sem kellett megoldast levezetni, esszet irni. amellett a tesztnek van egy oriasi elonye az oktatasban. az ertekelesehez toredek ido kell meg kezzel is, szamitogeppel meg kb nulla. a tanulasban meg az az "elonye", hogy lehet kezrol kezre adni az "osszes kerdes-valasz ever" jellegu gyujtemenyeket es azokat magolni.

Örömhernyó 2020.01.12. 12:19:04

@Kovikusz: A valóságshowkban meg farokpöregtésbe (helikopterezés), jacuzziba fingásba és hasonlókba is belemennek önként a versenyzők és még abban sem lehetnek biztosak, hogy a végén egy fillért is kapnak.
Amúgy mindenkinek vannak gusztustalan, nevetséges kellemetlen pillanatai az életben, szerintem nem akkora megalázás ez a tévés butáskodás.

Örömhernyó 2020.01.12. 12:19:05

@Kovikusz: A valóságshowkban meg farokpöregtésbe (helikopterezés), jacuzziba fingásba és hasonlókba is belemennek önként a versenyzők és még abban sem lehetnek biztosak, hogy a végén egy fillért is kapnak.
Amúgy mindenkinek vannak gusztustalan, nevetséges kellemetlen pillanatai az életben, szerintem nem akkora megalázás ez a tévés butáskodás.

Örömhernyó 2020.01.12. 12:19:06

@Kovikusz: A valóságshowkban meg farokpöregtésbe (helikopterezés), jacuzziba fingásba és hasonlókba is belemennek önként a versenyzők és még abban sem lehetnek biztosak, hogy a végén egy fillért is kapnak.
Amúgy mindenkinek vannak gusztustalan, nevetséges kellemetlen pillanatai az életben, szerintem nem akkora megalázás ez a tévés butáskodás.

kéki béla 2020.01.12. 12:20:02

@Örömhernyó: ha jól értelek, kínában, a nagybani tolvajok hazájában élsz.
Így érthető a véleményed is: fadznak tanulni többet, mint amit a vizsgákon kérnek, ami kell, azt úgyis ellopjuk/lemásoljuk!

Örömhernyó 2020.01.12. 12:20:50

@droid_: A teszt nem csak ikszelgetést jelenthet. Hanem típusfeladatokat, ahol azért le kell vezetni a megoldásokat.

Kovikusz 2020.01.12. 12:36:07

@Örömhernyó: Szerinted nem akkora megalázás ha hülye vagy egy ország szeme láttára.Egészségedre.Az is elég szomorú hogy ilyen szarokra van igény mint ValóValag,Bigbráner,"ész"?bontók és egyébb ratyi műsorok!!!Elég szar az értékrended!!!

szimbol 2020.01.12. 13:41:43

Nyilván nem mindenki követi figyelemmel az összes műveltségi és műveletlenségi vetélkedőt, de azt az összefüggést talán illik észrevenni, hogy Dezső Attila (a troll) aki a "Legyen ön is milliomos!"-ban (Fridrikusz) és a "A következő!"-ben (Gundel) is nagyon jól szerepelt, legalábbis kiderült róla, hogy egy átlag embernél sokkal műveltebb. Ugyanez az ember az "Észbontók"-ban a buták között szerepelt. Kicsit sután, kicsit bizonytalanul, gondolom szégyenkezve.

Nyilván van egy adatbázis, azokról akik kaphatók pénzért hülyét csinálni magukból a tévében. Aki figyelemmel követte Balázsék kész átveréses műsorát, a Mónika show-t, egyéb nyalánkságokat az RTL-en, nyilván észrevették, hogy ugyanazok az arcok megfordulnak itt is ott is, tejesen "civilként" és beépített emberként.

staropramen 2020.01.12. 14:02:11

@CoolKoon:
Ennél azért többről van szó.

Általános és középiskolai tanulmányait a Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban, egyetemi tanulmányait a Semmelweis Egyetem Általános Orvosi Karán végezte el. Az Országos Mentőszolgálatnál orvosként dolgozott két éven át. 1993-tól a Magyar Televíziónál, 1997-től az RTL Klubnál dolgozott, majd újra a Magyar Televízióhoz szerződött. 2000-2007 között a Filmmúzeum Rt. vezérigazgatója volt. 2001-ben elindította a Pax TV-t, 2004-ben a Paprika TV-t és a Deko TV-t.

steery 2020.01.12. 14:05:50

Egyszer régen, tizenvalahány évvel ezelőtt úgy döntöttem, hogy letesztelem a közönségem az előadásaimon, hogy lássam, mit értenek meg abból a fizikából, matematikából, filozófiából, amiről beszélek. Mivel mindenki nagyon bölcsen néz és bólogat, mintha értené, de kérdezni nem tudnak semmit és ha én kérdezek tőlük valamit, hogy bevonjam őket a témába, akkor képtelenek rá válaszolni.

Ezért azt csináltam, hogy első nap tartottam egy hiperostoba előadást. 4 órán keresztül válogatottan bődületes ostobaságokat, értelmetlenségeket és logikátlanságokat hadováltam össze-vissza a közönségnek. Komolyan mondom, pirultam tőle, mennyi hülyeséget hordok össze. A közönség reakciója frenetikus volt. Mindenki lelkes volt, bólogattak és utána meg lettem dicsérve, hogy milyen jó, okos, összeszedett előadást tartottam és hogy mindent értettek belőle.

Másnap tartottam egy rendes előadást. 4 órán keresztül nyomtam nekik az igazi tudományt, profi színvonalon, összeszedetten, ahogy kell. Nagyon büszke voltam magamra, hogy milyen jó munkát végeztem. A közönség végig fanyalogta az egészet. Sokan elmenekültek félidőben a teremből. És a végén le lettem szidva, hogy mégis, milyen bődületes ostobaságokat, értelmetlenségeket és hülyeségeket hadoválok itt össze? Senki nem értett semmit a dumámból, pedig masszívan logikus, egyszerű és érthető volt az egész. De úgy tűnik, hogy csak a számomra.

Ezek után úgy döntöttem, hogy feladom a szakmát és többet nem tanítok nyilvánosan, mert olyan a közönség, hogy egyszerűen kár belé a tudás. És ezek mind képzett, javarészt iskolázott, meg okos emberek voltak, szóval nem nulla tudással ültek be hozzám. Sajnos ez van.
:-(

Aldou Raine 2020.01.12. 14:24:55

@steery: Akkor tartottál te matematika, fizika és filozófia előadásokat, amikor én átvettem az irodalmi Nobel-díjamat és a Microsoft vezérigazgatói kinevezését! :)))))))

Phil Necro 2020.01.12. 14:42:18

@steery:
Bar egy ilyen sztori meg akar igaz is lehetne, abbol, ahogyan felepitetted a commentet,teljesne nyilvanvalo, hogy hazudsz :D

Phil Necro 2020.01.12. 14:48:09

@fofilozofus:
Farasztoak vagyunk, de annyi penzert, amennyit a tonitol kapsz,ennyit igazan illene elviselned.

Alf56 2020.01.12. 14:49:11

Sajnos az a baj, hogy jártamban-keltemben napi szinten látom-hallom bizonyítékát annak az állításnak, hogy:
A Föld IQ-ja állandó.
Csak egyre többen vagyunk rá.

Nick-Name 2020.01.12. 16:46:00

Tuti megjátszott! A játék szempontjából teljesen mindegy, hogy tényleg ostobák a válaszadók vagy csak megjátsszák, hiszen azt is kérdezhetnék a csapatoktól, hogy három különböző színű labdából melyiket veszi el az asztalról az illető, csak azt senki sem nézné. Annyira sötét kérdések vannak sokszor, hogy egy óvodás is csipőből válaszolna rá, ezek mégis hülyeséget mondanak.

nick papagiorgo 2020.01.12. 17:06:54

"valóban ilyen sok az elképesztően buta és tájékozatlan ember"?
Sajnos igen, és meg kell állapítsuk, ezek közé tartozik a poszter is, hacsak nem direkt tette fel a kérdést.

Ennyi erővel azt is kérdezhette volna, hogy "a Mónikasóban (stb) a fogatlan cigányok tényleg összeverekedtek"?

Lássuk be, hogy ez egy FORMÁTUM (egyébként több országban is fut). Nem élő adás, nem valós szereplőkkel. Igen, vannak, akik 10-20 stb ezer forintért elmennek ilyen műsorokba, általában ezek nem a felső tízezer tagjai, hanem statiszták. Válaszolnak, ahogy tudnak, aztán ha a "műsor dramaturgiája" úgy kívánja meg, akkor a rendező beinteget, a szereplők meg "átmennek bambába", és mondanak valami hülyeséget, hogy a T. tévénéző röhögjön. Lehet, hogy maguktól is mondták volna, de ez általában nem derül ki. A szereplők otthon persze megnézik a haverokkal két sör között, és elmondják, hogy nem ő volt a hülye, a rendező mondta neki, hogy mit kell tenni, így híres is lesz (mint "tévés személyiség") meg az arca is megmarad a haverok előtt.

Mivel ebben a műsorban sztárok játszanak, a megnyert pénzt meg XY alapítvány (siketek, vakok, kisállatok stb) kapják, teljesen irreleváns, hogy 1. ki játszik 2. mit válaszol 3. ki nyert 4. mennyit. Nem kéne a műsort összetéveszteni a "legyen ön is milliomos" c. vetélkedővel. A lényeg a néző szórakoztatása, az meg megvan.

Remélem, segítettem. Javasolt hasonló témák még: "Fekete Pákó tényleg ilyen hülye vagy csak megjátssza" illetve "Beja asszonynak a Győzikesóban miért minden második szava az, hogy dikk, amikor a főzőcskeműsorban meg tud teljesen normálisan beszélni".

Szarok a kutyákra ÉLJENEK A PETÁRDÁK ! 2020.01.12. 17:11:04

Ezek jo reszt szerintem is megjatszak magukat, mikozben tenyleg boven vannak ilyen ostoba barmok.
Ma is lattam ilyen valodi kreteneket a villamoson. 16-18 eves fiuk lanyok, elmeteg kinezettel. Agyon tetovalva arckarika, fulkarika, orrkarika, faszkarika, minden volt. Rozsaszin haj, elmebeteg ruhazat. Es megallas nelkul arrol beszeltek, 18 eves fiuk, hogy ki mivel kenegeti, radirozza, festi, pakolja magat meg a franc tudja miket csinalnak azzal a 200 fele vegyszerrel amit felsoroltak, 10 perc alatt. Egyertelmu volt hogy az egesz eletuk arrol szol ezeknek az elkenyeztetett konzumidiota barmoknak, hogy ilyen elmebeteg degeneralta alakitsak magukat. Hanyinger volt az egesz ahogy kineztek es ahogy beszeltek.

várom a levelet 2020.01.12. 17:12:44

@badboy70: nem kell a balneológia,mert itt nincsenek bálnák,egy állítólag okos ember mondta.

Szarok a kutyákra ÉLJENEK A PETÁRDÁK ! 2020.01.12. 17:20:53

Ja es tobbuknek volt minimum 20-30 kilo sulytobblete, de arrol nem esett szo, hogy sportolni kellene, meg abba hagyni felesleges zabalast, hogy ne hanyigerkeltoen nezzenek ki.

Muhammad Balfas 2020.01.12. 17:55:03

@tatárfejű kutya: Az átlag feletti jövedelműek se jobbak.. Nagyjából az érdekli őket, hogy mi volt fél éve, meg mi lesz három hónap múlva, és persze a pénz-pozi-dugás háromszög..Minden mást leszarnak. Hogyha valami értelmesebb, érdekesebb, de az ő előmenetelüket nem közvetlenül érintő témával jön elő az ember, értetlenkedve néznek, hogy ez hogy jön is és időnként szemétkedő megjegyzésekkel ("fú de okos vagy", "neked hogy van ennyi időd?" stb.) jönnek. Látni rajtuk, hogy fáj az agyuknak, amikor valaki kizökkenti őket a szokásos tematikájukból.

nick papagiorgo 2020.01.12. 18:18:54

@MAXVAL bircaman közíró: szélerőműveket se ezért épít. A sok hülye "zöld" mindig bejön, hogy nálunk miért nincs szélerőmű. Azért, mert nem fúj a szél (elég sokat, elég erővel). Ha fújna, épülnének (akár magánpénzből, ha haszon van rajta, ehhez nem kell állam). De ezek csak a "megújuló energia, az jó, Paks meg rossz", kb eddig jutottak :)

nick papagiorgo 2020.01.12. 18:31:48

Még egy dolog van, amit meg kell világítani.

Meg kell különböztetni az intelligenciát a bölcsességtől.
Az intelligencia az az, hogy pl. ha találsz egy "tárgyat" (elveszett szoba rajongók előnyben) tudod, hogy mi az, mire kell használni stb.
A bölcsesség meg a lexikális tudás.
Egy intelligens, ámde nem bölcs ember pl. Babszem Jankó, aki egy parasztgyerek, de mindig feltatálja magát, a jég hátán is megél. Egy bölcs ámde nem intelligens ember meg pl. Sheldon az agymenőkből, akinek segítség kell a bevásárláshoz.

Sajnos, a mai magyar tanítás (ebben igaza van a kritikusoknak) leginkább a bölcsességre, és nem az intelligencia fejlesztásáre épít. Milyen izomzata van a gilisztának, mi a kovalens kötés, mi a lemeztektonika, mindez általánosban, hát kit érdekel ez? És mi értelme? Bús düledékeiden Husztnak romvára megállék, én még mindig el tudom mondani, marha büszke is vagyok rá, de mire jó ez? Nem lenne jobb, ha pl. egy konnektorcserénél tudnám, hogy melyik drót a fázis, meg melyik a nulla? Értitek, miről beszélek.... és pl. az Észbontókban is mindig ilyeneket kérdeznek, hogy ne térjek el a témától. Aztán jön a lesújtó vélemény, hogy még ezt se tudja. Miért, szüksége van rá? Fontos, hogy tudja? Ha tudná, menyivel lenne jobb, mintha nem? Stb.

kéki béla 2020.01.12. 18:51:13

@nick papagiorgo: korunk meteorológusa lehetsz, hogy ezt ilyen jól tudod.
Osztrák határt èpp csak átlépi a vonat, rengeteg "szélerőművet" láthatsz. Náluk fúj a szél, csak a határon visszafordul. Igaz?
És azért kell durván megadóztatni ezeket, mert védjük a környezetet?
Vagy csak szimplán egy ostoba fideSSes vagy, aki vagy bután beszopja a propagandát, vagy tudatosan hazudik.

Muhammad Balfas 2020.01.12. 20:31:50

@kéki béla:
Talán tudsz róla, hogy Ausztria sokkal több hegyvidéki területtel rendelkezik mint mi. Ezért is hagyatkozhatnak nagyobb mértékben a szél és vízenergiára..

De nicsak mit látok?

www.villanylap.hu/hirek/4804-ujra-halozatba-kotik-az-oreg-svajci-atomeromuvet

Svájc, hol-a közvélekedés szerint-csak békés tarka bocik és szélkerekek legelésznek újraindítja egy atomerőművét..:) Hmm..

kéki béla 2020.01.12. 20:45:18

@Muhammad Balfas: íme az élő példa arra a sötétségre, amiről a posztban is szó van... bazmeg, te gyökér, úgy két kilométerre a magyar határtól (sacc/kb. mindenesetre nagyon rövid vonatút Bécs felé) rengeteg ilyen áramtermelő szélmalmot láthatsz. Biztosan azon a pár km-en múlik az időjárás... :D

Andy73 2020.01.13. 00:33:37

Csak színjáték, de a színjáték is akkor jó, ha hihető. Vagy annak látszik. És a tanároknak is kell tanulni a diploma után is. Ha tényleg tanár írta, nem pr ez is.

steery 2020.01.13. 00:55:20

@Aldou Raine: @Phil Necro: Bruhaha! Ez egy másik, nagyon jellemző viselkedése az embereknek. Őszintén elmondom nekik az igazat, mire meg vannak győződve róla, hogy hazudok. Erre próbaképp össze-vissza hazudozom nekik mindenféle átlátszó sületlenséget és meg vannak győződve róla, hogy tutira igazat mondok.
Ki a fene érti az ilyen agyatlanokat? Reménytelenek vagytok.

kolompar lole 1116 2020.01.13. 01:51:22

Persze hogy ennyi hülye van az országban, ezek szavaznak a fideszre. Egy neandervölgyi már tenne ilyesmit.

kolompar lole 1116 2020.01.13. 01:54:06

@MAXVAL bircaman közíró: Így van, orbániában minek is kéne bárkinek bármit tudnia azon kívül hogy 10k Böbi csekk + 10 kiló tüzifa = fidesz... Hiszen megmondta a Vajda, hogy ide szakmunkások kellenek, nem egyetemisták, mert csak azok olyan hülyék hogy ilyen hazaárulókat a nyakunkra szavazgassanak. Meg a 400.000 román.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.13. 05:15:43

@kolompar lole 1116:

Bezzeg amikor ugyanezek a ballibekre szavaztak, akkor még mind öntudatos polgár volt!

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.13. 05:17:30

@kéki béla:

A szélenergia unatkozó milliomosok hobbija, nem alap a stabil fejlődéshez.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.13. 05:28:17

@várom a levelet:

Amióta Zorbáb betiltotta a balneológiát, több száz világszínvonaló magyar balneológus magyar bálnák helyett svájci és londoni bálnákkal foglalkozik.

kéki béla 2020.01.13. 06:06:04

@MAXVAL bircaman közíró: bulgár hímringyó, te csak takarodj a fajtársaid közé, ne rontsd a magyar levegőt!

Dan da Man 2020.01.13. 10:44:15

@fofilozofus: Valahogy az első kommentednél éreztem, hogy merre hajlasz. Aztán megnéztem a nicknevedet, meg a blogcímedet, és tudtam.

Dunning-Kruger effektus. Olvass utána!

Ezzel együtt igazad van, hogy az amerikaiak és az Euróvízió is bír egyfajta agendával. A különbség csak annyi, hogy ott azért más is kap teret, és bár nem ő lesz a győztes, de ha a piac kedveli, akkor a vállára emelheti a termékét. Magyarországon ellehetetlenítik az olyan kezdeményezést, ami nem fér bele az ideológiába. És itt hibáznak, mert ma már nem lehet kézivezérelni. Minden szar megtalálja ugyanis a vevőkörét az internet korában. Nem betiltani kéne tehát, hanem formálni, vagy alkalmazkodva terelgetni. De nem! Ha Viktor világképébe az nem fér bele, akkor hiába más a véleménye a fél Fidesznek, az nem lesz.
Látod ez a probléma.
Hogy nem Fidesz van, hanem orbán.
És ő sajnos nem egy géniusz, csak egy jóképességű, korlátolt, nárcisztikus majom, aki tehetséges, gondolkodó emberek helyett seggnyalókkal veszi körbe magát, és ez lesz végül a veszte is. Mert nem tud haladni, és nincs aki segítse őt.

A kérdés már csak az, hogy te is le akarsz maradni, vagy felfogod, hogy a rendszer rossz? Ettől még lehetnek értékes részei vagy gondolatai.
De akkor fogni kell azokat, kimenteni, és új alapokra helyezni.
És el kell fogadni, hogy Orbán nem előre visz minket, tehát igenis egy rossz ember és alkalmatlan vezető.
És a baj az, hogy ha erre csak pár év múlva jössz rá, addigra már olyan károkat okozott, amit nem lehet rendbehozni majd. Akkor meg már késő lesz belátni, hogy tévedtél.
Ha én tévedek ellenben, és Orbán alatt Magyarország mintaállam lesz, ahol kolbászból van a kerítés, és mindenki követendő példaként tekint ránk, akkor mondhatom azt, hogy "baszki, és én ennek az embernek nem hittem, bocsánat".

Szerinted melyikünk fog jobban járni?

Grimbusz Makszimusz 2020.01.13. 10:51:23

@kéki béla: " bulgár hímringyó, "

Ha személy, vagy nép, akkor bolgár te f.szfej! Az ország bulgár, várunk a következő Észbontókban, biztosan megállod a helyed! :DDDDDDDDDDD

Grimbusz Makszimusz 2020.01.13. 10:55:38

@Dan da Man:" Dunning-Kruger effektus. Olvass utána!"

Te tudsz mást is? Ja, kopipészt mi? :D

Muhammad Balfas 2020.01.13. 11:44:22

@kéki béla: És mi következik ebből te nagyon ostoba? Nem azért magas a szélenergia aránya az osztrák energiamixben, mert te a buta fejedből kinézve szélkerekeket látsz Bécs felé haladva, hanem mert sok hegyvidéki területük van. Ugyanezért magas a vízerőművekből származó energia aránya is náluk.
A svájci atomerőműről pedig mélyen kussolsz. Én megértem..:)

kéki béla 2020.01.13. 12:27:30

@Muhammad Balfas: baszomanyád, ha náluk működik, akkor nálunk miért kell szinte tiltani, büntetni, miért nem lehet hagyni, hogy ahol lehet, kihasználják? Ja, mert így is lehet nyomatni a paks2 nevű hazaárulásotokat...

kéki béla 2020.01.13. 12:28:10

@Grimbusz Makszimusz: te olyan buta vagy, hogy elmehetnél tanulni a bulgár baromhoz.

Muhammad Balfas 2020.01.13. 12:51:47

@kéki béla: Próbáld már beleverni abba a buta tulok fejedbe, hogy amelyik országban sok hegyvidéki terület van az jelentősebb arányban hagyatkozhat a szél és vízenergiára,mint amelyiknek jelentős része alföld..

kéki béla 2020.01.13. 13:33:35

@Muhammad Balfas: te tényleg segghülye vagy. Nem érted mi a különbség a gazdaságtalan és az akadályozott/elnyomott/büntetett között.
Faszfej, ha a határtól pár km-re nyugatra megéri úgy is, hogy egy-egy ilyen propellert kiraknak, akkor talán Sopron környékèn itthon iscműködhetne, csak a fajtársaid a kormányban ezt is, meg a napelemeket is szarrá adóztatják, nehogy kifizetődjön.
Meg mert nyomninkell a paks2 hazaárulást.

pocokman 2020.01.13. 14:04:23

@qwertzu: Te valamit nem értesz, vagy keversz. Van két darab, egyenként 1 kg tömegű tested. Ráteszed az asztalra. A gravitáció húzza 1 g-nyi erővel, most az egyszerűség kedvéért ezt felkerekítem neked 10 N-ra. Vagyis ha súlyról beszélünk tömeg helyett, akkor mindkettő test súlya 1*10, azaz 10 N. Nem számít, hogy az egyik víz, arany, vas, tollpihe, 1 kg tömeg, márpedig 10 N-al nyomja az alátámasztást.
Lehet, hogy a nyomással kevered, ami pedig azt veszi figyelembe, hogy az az adott tömeg mekkora területen oszlik el. Nyilván ha kiterítesz egy zsák, kilónyi tollpihét, nagyobb területen szóróduk szét, mint egy kilós vashenger, tehát utóbbinak a nyomása (amit pascalban fejezünk ki) nagyobb. De ha valami hengerszerű cuccba be tudod tenni a tollat, aminek akkora az alapterülete, mint a vashengeré, akkor a nyomás is ugyanakkora lesz.

Muhammad Balfas 2020.01.13. 18:26:31

@kéki béla: De van ! De van! De van! Te barom!

www.origo.hu/gazdasag/20080530-szeleromuparkot-adtak-at-sopronkovesd-tersegeben.html

Ettől még nem hagyatkozhatunk olyan mértékben a szélenergiára és a vízenergiára ,mint az osztrákok, mert nekik sokkal több hegyvidéki területük van. Képes vagy ezt végre felfogni..??

kolompar lole 1116 2020.01.13. 21:56:03

@MAXVAL bircaman közíró: Aztán kiszívta az agyukat a zsidesz 10k-s böbi csekkel.

kéki béla 2020.01.13. 22:59:53

@Muhammad Balfas: baromarcú, ez 12 éves iromány. Már az is kérdéses, hogy megvan-e még. És azóta eltelt pár év, a nyakunkba szakadt a maffiátok és mindent megtesztek annak érdekében, hogy elnyomjátok az alternatív energiaforrásokat, mert a cárotoknak beígért üzletet nyélbe kell ütni, még ha bele is döglik az ország (paks2)

apro_marosan_petergabor 2020.01.13. 23:02:30

@Bambano:
A Gauss görbe (az IQ normális eloszlás) csúcsa kisebb mint 100-nál van, elégedj meg ennyivel...

apro_marosan_petergabor 2020.01.13. 23:05:19

@canahari:
Nem kell egyformán látnunk a dolgokat.
határozott véleményem, hogy biztos tárgyi tudás nélkül nem lehet az embereknek az adott témában átlátása. Átlátás nélkül pedig vagy fától nem látod az erdőt, vagy még a fát sem látod, tapogatsz, mint vak a 3,14csában...

apro_marosan_petergabor 2020.01.13. 23:09:19

@MAXVAL bircaman közíró:
Az IQ nem csak az amit móricka ábrákkal a MENZA mér...
sokféle IQ van, s sokféle képpen lehet mérni. Az elet dolgainak a megértéséhez, a politika, a történelem, a természet megértéséhez önmagában kevés a godolkodási képesség (az IQ metafizikus értelmezése), kellenek a premisszák, a biztos tárgyi alapok, amelyek nélkül rossz vágányra fut az elmélkedésed...

szánmonoxid 2020.01.14. 03:09:57

@kiskutyauto:
"általános iskolában már tanulható hogy az első vonat járat oda épült Pestről ugyebár"

Mások szerint Vácra.

@MEDVE1978:
Mi egyetemistákat (ELTE, BME) kérdeztünk pár éve arról, hogy hány állama van az USA-nak.
15-ből egy sem találta el.
És ezek lehülyézik az átlag amerikait, hogy milyen tájékozatlan.
(Olyanokat már kérdezni sem mertünk, hogy mi mondjuk Michigan, New York vagy Washington állam fővárosa. Félreértés ne essék, én sem tudnám mindet felsorolni. Egy átlag amerikai azért a többséget igen, legalábbis annyira biztosan, mint egy európai az európai fővárosokat.)

@Örömhernyó:
Azt azért ne gondold, hogy akár az első kieső is nem kap egész tisztességes gázsit a bent töltött időre.
Az más kérdés, hogy a kamera előtt orrba-szájba kefélők mennyit kapnak, és nekik megéri-e. VV Fanni tudna mesélni, neki mennyire megérte.

@staropramen:
Hát mondjuk a Pax TV-ért járna neki a faszkorbács, naponta 3-szor, amíg csak él.

@midnight coder:
A költséghatékonyra van egy jó magyar szó, még az az előtti időkből, amikor a sok hülye a cost efficient tükörfordítását kezdte használni: gazdaságos. Esetleg még költségtakarékos. Azt jelenti, hogy minél olcsóbban megcsinálni valamit.

A költséghatékony egyébként a cost effective megfelelője, és nagyon mást jelent: azt, hogy adott költségráfordítással elérhető-e kívánt eredmény.

Magyarul kb. mindenki rosszul használja.

"Cost efficiency is the ability to use less resources (cost) to achieve greater output while cost effectiveness is the ability to use resources (cost) to achieve the objectives (outcomes). A program may therefore be cost effective but may not be cost efficient ."

kiskutyauto 2020.01.14. 04:43:59

@szánmonoxid: Bravo okostojás troll neked is... nagyon ügyes vagy, okos vagy, öblíthetsz... Írtam egy hosszú reakciót, van benne egy hiba, abba martok 10 körömmel, a többire semmi... ennyit értek... ezzel meg is mutatjátok nyomorult trollok hogy MINDEGY MI A TÉMA, MINDEGY MI A REAKCIÓ, szartok a lényegre, szartok a cáfolásra vagy megerősítésre, egyetlen dolog érdekel, hogy trollkodhassatok, basztathassátok a kommentelőket.... gyomorforgató szánalmas barmok...

Muhammad Balfas 2020.01.14. 10:44:45

@kéki béla: Megvan te pöcs, csak a buta fejedből kibámulva valszeg nem sikerült észrevenned..Ausztria kb. tízszer annyi szélenergiát használ mint mi. És tudod miért van ez te buta segg? Azért mert országuk területének kb. kétharmada hegyvidék, míg nálunk a terület 98 %-a 300 m alatti. Ugyanezért hagyatkozhatnak nagy mértékben a vízenergára is.
Arról tudsz egyébként, hogy Finnországban is orosz atomerőmű épül? (A svájci atomerőműről továbbra is mélyen kussolsz. Én megértem..;)

kéki béla 2020.01.14. 17:58:18

@Muhammad Balfas: ugye téged a fideSS központban kitanítottak, hogyan kell terelni a témáról? Mert ennyire buta nem lehetsz, ugyanis akkor képtelen lennél lélegezni. Hogy potenciális tömeggyilkosságban vagy bűnrészes paks2 kapcsán, az egy másik téma.

szánmonoxid 2020.01.14. 22:22:19

@kiskutyauto:
Nyuszika, okoskodni akartál, de kiderült, hogy buta segg vagy, és még neked áll feljebb?
A köszönöm szót kerested.

kiskutyauto 2020.01.14. 22:30:02

@szánmonoxid: Nyuszikának a tripperes buzeráns apucikádat szólítsd, aki bevezetett téged is a seggbaszók és -nyalók világába a putritokban otthon, miközben a kurva anyád tartotta a gyertyát... nem csak akartam, hanem okosat is írtam, méghozzá olyat, amiből te az egy biteddel és 10 IQ-dal fingot sem értesz, de persze ugatsz azért kínodban legalább... igaz patkány troll... szánalommal vegyes sajnálattal röhögök az idiótaságodon te szerencsétlen... XD

Muhammad Balfas 2020.01.15. 18:40:36

@kéki béla: Ok, mostmár hanyagolod az eredeti témát, mert rájöttél, hogy mekkora faszságokat írtál, és hogy milyen tudatlan vagy energetika témában.Elfogadom a fehér zászlót..

"Hogy potenciális tömeggyilkosságban vagy bűnrészes paks2 kapcsán, az egy másik téma. "

Atomerőműveket épít Kanada , Nagy-Britannia, Finnország , Csehország..

kéki béla 2020.01.16. 13:24:22

@Muhammad Balfas: fideSS propagandista, te tényleg buta vagy. A többségetek gerinctelen, hazaáruló gazember, de ahogy elnézem, te fel sem fogod amit írsz. Meg azt sem, amit én. Csoda, hogy lélegezni tudsz.

kéki béla 2020.01.16. 13:25:39

@MAXVAL bircaman közíró: vicces mikor a nyilas hazaáruló bulgár buzi nácizza a másikat.

szánmonoxid 2020.01.31. 01:06:45

@kiskutyauto:
Húha, tripperes buzi vagy, és apád is az volt, nyuszika?
Anyád meg kurva - biztos ő is tripperes, persze -, és ő tartotta a putriban a gyertyát, amikor téged seggebasztak? Ez hol volt, Gyöngyöspatán a cigánysoron? Te is kapsz szegregációs kompenzációt, nyuszika? És még azt is bevallod, hogy szerencsétlen patkány troll vagy, egybites aggyal, akin mindenki sajnálattal röhög? De hát ezt eddig is tudtuk rólad, nyuszika-buzika.
Tudjuk ám mind, hogy ez rólad szól, ha nem is mertél egyes szám első személyben írni magadról. De szép coming out volt, gratulálok. Remélem, most már jobb, hogy így őszintén bevallottad.

Hát ezt az önvallomást nem vártuk volna tőled, de hátha könnyebb lett tőle a lelked, fentiek alapján elég nehéz sorod volt, nem csoda, hogy egy gondolkodásképtelen hülye pöcs lett belőled, aki beszáll nagy pofával, aztán keveri Hatvant Váccal.

Továbbra is segítek: a köszönöm az a szó, amit azóta is keresel, nyuszika-buzika.