Oktatásról, iskoláról, diákokról, tanárokról

Iskolaőrök - jó ötlet ez?

2020. augusztus 07. - Egy tanár.

Idén július 3-án az országgyűlés elfogadta azt a törvényjavaslatot, mely iskolaőrök alkalmazását írja elő szeptembertől az erre kijelölt hazai köznevelési és szakképzési intézményekben. Jelenleg 491 ilyen oktatási hely került kijelölésre (ebből 203 szakképzési intézmény), melyekben az új tanévben a rendőrség irányítása alatt iskolaőrök fogják fenntartani a rendet. (Már persze akkor, ha nem távoktatással startol az őszi tanévkezdés). Az iskolaőrök feladatuk teljesítése során alkalmazhatnak rendőrbotot, gázspray -t sőt bilincset is. Ehhez kapnak egyenruhát és egy kezdő tanárokénál magasabb fizetést az iskolaőri vizsga teljesítését igazoló bizonyítvány mellé (már ha átmennek a vizsgán). 

iskolaor2.jpgA kérdés: jó ötlet ez? Az állam, mint karhatalom innentől megjelenik az iskolákban, félelmet keltve, erőszakot alkalmazva. Egyelőre 500 iskolában, de nyilván előbb-utóbb sorra kerülhet minden magyarországi tanintézmény. Gyermekeink vajon most majd nagyobb biztonságban lesznek? Vagy éppen maguk az iskolaőrök okoznak problémákat számukra? Ki mondja meg például, hogy egy-egy szituban egy 8 általánost végzett iskolaőr, jogosan szorítja e falnak gyermekünket, vagy ken le neki egy hatalmas fülest (mert mondjuk nem a kukába dobta a szemetet, hanem mellé)? Ki és mi szabályozza, hogy bizonyos helyzetekben mekkora erőszak alkalmazható? Odasózhat egyet a gumibotjával gyermekünknek egy ilyen iskolaőr, ha úgy érzi erre van szükség?

A válaszokhoz érdemes egyet hátralépnünk. Tény, hogy az elmúlt években megszaporodtak hazánkban az iskolai erőszak-cselekmények: számtalan tanár elleni incidens is előfordult. Ezek közül néhányról írtunk is tavaly. Ha a tanárok ezentúl ilyen esetekben iskolaőrökhöz fordulhatnának, talán javulna a helyzet. Ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy egy spontán kialakuló, hirtelen helyzetben hogyan tudna segíteni egy tanterem előtt dekkoló iskolaőr. Minden osztály előtt ácsorogna egy ilyen rambó? Vagy lenne egy vészhívó-gomb minden egyes tanári asztalba építve, amit a pedagógus megnyomva, nyugodtan várhatná a berontó G.I. Joe -kat? És mi a helyzet szünetekben? A tolongó folyosókon járőröznének az iskola-kommandósok, rendbontókra vadászva?

Jól tudjuk, hogy az USA több, rossz hírű iskolájában hosszú ideje alkalmaznak iskolaőröket az amerikaiak, de azt is tudjuk, hogy ez mennyi fegyveres konfliktust szül arrafelé. A híradásokban évente több iskolai lövöldözésről is hallani (ami mondjuk a fegyverviselési engedélyekkel is összefügg, az tény). De akkor sem kerülhető meg a kérdés: mi van akkor, ha egy-egy hazai iskolaőr túllépi hatáskörét és odaüt, amikor az nem jogos, gázspréy -zik, mikor nem kellene, vagy megbilincseli fiainkat - lányainkat, mikor mondjuk egy ártatlan tréfát ért félre?

iskolaor3.jpg

Felvetődik a kérdés: hogyan tartottak fegyelmet a tanárok apáink - nagyapáink idejében? Egyszerűen: volt tekintélyük, volt hatáskörük és a szülők támogatták őket abban, hogy gyermekeikből embert neveljenek. Nem volt szükségük iskolaőrökre, katonákra, rendőrökre vagy kommandósokra ahhoz, hogy a diákok szót fogadjanak nekik. Bár jómagam a 80-as években voltam kis-iskolás, édesapám sokat mesélt nekem az 50-es és 60-as évek iskolai szokásairól, nagyapám pedig a még korábbi, 30-as évekre jellemző (Horthy-rendszerben kialakult) érdekességekről. Véleménye megerősített abban, hogy ha maga a tanár nem képes tekintélyt illetve tiszteletet kialakítani (irányítva saját tanóráját) akkor sajnos nem való a tanári pályára. És ezen semmiféle iskolaőr nem tud változtatni.

Most pedig nézzük a másik oldalt, az előnyöket! Ha nem a tanároknak kell konfrontálódniuk a diákokkal egy-egy éles helyzetben, hanem lesznek erre "kiképzett" harcosok a közelben, akik időben leállítják a kötekedő agresszorokat, akkor talán mérséklődik majd a tanárokra nehezedő pszichológiai nyomás is. Másodsorban az egyre csökkenő népszerűségű tanári pálya társadalmi presztízse is javulhat, ha a leendő pedagógusoknak - az ezt az utat választó továbbtanulóknak - nem kell saját testi épségük miatti aggódást figyelme venniük, amikor eldöntik: tanárok lesznek e a jövőben. Jelenleg ugyanis sokan azért nem mernek tanári pályára lépni, mert elrettenti őket a sok erőszak az iskolákban. Harmadik megemlítendő előny iskolaőrök tekintetében, hogy ha bevezetik ezt a rendszert, akkor a tanár - diák - szülő hármas-konfliktus egy-egy iskolai incidens esetében áttevődik a diák - iskolaőr - szülő hármas "területére".

Zárásul olvasóink véleményére lennénk kíváncsiak!


belyeg_tanar.jpg

tanarvelemeny.blog.hu

2020.08.07.14:09

A bejegyzés trackback címe:

https://tanarvelemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr716117882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Severo 2020.08.09. 15:44:33

@nemecsekerno_007:
" Elsősorban a cigánylányokat kéne bentlakásos iskolákban tanítani hiányszakmákra, hogy ki tudjanak szakadni a patriarchális terrorból és anyagi függetlenseget tudjanak elérni."
Hát oda csak erőszakkal lehetne betenni őket, mert a családjuk nem engedné, minden erejükkel akadályoznák ezt. Nem kell ahhoz Franciaországban prostinak lenniük, hogy a nyomorból soha ne tudjanak kimászni. Elég az, ha mindjárt felcsinálják őket, amint fogamzóképesek lesznek, aztán jönnek sorban a gyerekek, tartósítva a nyomort, és lekötve a nőket.
Még általános iskola hatodik osztályában az igyekvőbb cigány kislányok arról beszélnek, hogy mik a jövőben terveik, egy-két év múlva már terhesen kimaradnak.
Ez ellen nem lehet tenni, mert ez hozzátartozik az "ő kultúrájukhoz".
Bódi Margó mesélte egy televízió műsorban, hogy a cigány kislányokat az anyjuk nem tanítja semmire, mert majd ha gyerek fejjel az anyósához kerül, akkor majd tőle megtanulja, hogyan szereti a pasija az ételeket, hogy kell körülugrálni, hogy minden a kedvére legyen.
Még hogy hiány szakma? Lehet, hogy én nem a földön járok, de te sem.

nemecsekerno_007 2020.08.09. 15:48:19

@Severo: Egy szóval nem írtam, hogy ez könnyű lenne. Sokkal egyszerűbb kártérítés kizsarolni az államtól ill. egy-két díszpéldányt kiemelni akikből civil jogvédőt csinálva lehet egymás f@szát szopni, hogy milyen sokat is tett a ballib oldal a cigányokért.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.08.09. 16:12:02

"ha maga a tanár nem képes tekintélyt illetve tiszteletet kialakítani (irányítva saját tanóráját) akkor sajnos nem való a tanári pályára. És ezen semmiféle iskolaőr nem tud változtatni."

Kedves posztoló, próbáld ki magad egy olyan osztályban, ahol a gyerekek 80%-a cigány.

Ó tudom, te épp egy ilyen osztályban tanítasz sikeresen és tekintéllyel. :)

0dzsud0 2020.08.09. 16:43:19

@Bambano: "tehát azért, mert 1-2 gyerek néha hisztizik"

Olyan aranyosak vagytok ezekkel. Fogalmatok sincs, mi folyik pl. egy szolnoki szakiskolában, hogy milyen brutál cigányterror tud megvalósulni egy-egy szerencsétlenebb helyen. Elszedett pénz, ellopott telefon, wc-ben térdrekényszerítés, torokhoz késszorítás, fejről szemüveg lerúgás (extrém esetben a lencse szembe belerúgása, megtörtént eset), folyamatos fenyegetettség, bármelyik pillanatban jöhet a következő mitnézelfaszszopógeci. Mosdóba csak óráról szabad kimenni, ha nem akarsz félve, folyton hátrapillantgatva vizelni.

Erre okoskodik a sok libtard, hogy hát szociológus, pszichológus, magasabb bér a tanároknak, elbeszélgetés a gyerekekkel és az majd megoldja. :DDDDD Vegyétek észre magatokat légyszi, már lassan tényleg mindenkinek a töke televan ezekkel a fogyatékos gondolatokkal.

Semmi gond, ha nem vagytok képben. De legalább ne akarjátok a biztonságos kanapéról osztani az észt a probléma elszenvedőinek. Különben fentebb írta valaki, csak az erőből értenek. Nekem is ez a meglátásom. Kizárólag akkor szálltak le rólam is (általános iskola), amikor a sokadik alkalom után már magamból kikelve, őrjöngve, irtózatos agresszióval léptem fel ellenük. Volt, amelyiknek téglával kellett, hogy a fejét üssem az iskolauvaron. Kis idő elteltével úgy jöttek "bandázni", mintha mindig is haverok lettünk volna, ma is előre köszönnek, ha látjuk egymást szülőfalumban. Megtanulták, hol a helyük, ilyen egyszerű ez. Ehhez képest a kormány megoldása még sokkal humánusabb, ők arra apellálnak, hogy egy (bármilyen) egyenruha látványától becsicskulnak szájhős barátaink (pedig kérdés nélkül elférne pár saller a 16 éves 6-os Kevinnél). Könnyen meglehet, hogy igazuk lesz, és akkor a többség igen jól jár. Ne akarjátok ezt elbaszni, köszi!

vénkujon 2020.08.09. 16:49:38

a magyarok erre szavaztak... bármit elnézegetek, ami kicsit szarabbá teszi az országot, s hátradőlve szemlélem a pusztítás minden szintjét.

Egy tanár. 2020.08.09. 16:55:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Gondolom te egy több iskolatípusban 30 éve oktató, rengeteg tapasztalattal bíró oktatásszakértő és tanár vagy. :) DD Aki nagyon jol tudja - nyilván sokkal jobban mint a poszt írója - hogy milyen is egy romákkal teli osztályt tanitani. :))) Ja, vagy mégsem? ..

nincs1agy 2020.08.09. 17:05:24

@vénkujon: Nyilván az iskolaőr fogja szarabbá tenni az országot biztos így lesz..

Aldou Raine 2020.08.09. 17:06:25

@Egy tanár.: Kovács Józsefné egyszerű, mezei fidesztroll. Nem ért lófaszhoz se (nem hogy a tanári pályához és a tanitáshoz)! :)

nincs1agy 2020.08.09. 17:26:11

@0dzsud0: Nagyon igaz. Sajnos a hazai baloldal és a hozzá kötődő értelmiségi csoportok számtalanszor tanújelét adták már, hogy nem ismerik vagy nem akarják ismerni a valóságot, hogy mi megy ma bizonyos iskolákban. Én sokat várok ettől az intézkedéstől. Kis költséggel lehet javulást elérni. A tanulók látni fogják, hogy van egy egyenruhás felelőse annak, hogy megfelelően viselkedjenek, és ennek lesz visszatartó ereje. Nem fog kialakulni az a csordaszellem, amely egy tanár vagy másik diák provokálása, bántalmazása során kialakult sokszor.

nincs1agy 2020.08.09. 17:27:50

@Aldou Raine: Te mihez értesz, kedves kis kétmondatos barátom?

Aldou Raine 2020.08.09. 17:44:44

@nincs1agy: Kis barátod ám a demens nénikéd degenerált unokaöccse.

Alekszej Antonov 2020.08.09. 17:47:28

@nincs1agy: Remélem elsőnek a te kölködet vágja majd pofán egy ilyen 8 általánost végzett iskolaőr. :) Rögtön véleményt váltasz majd :))))

midnight coder 2020.08.09. 18:08:51

@Egy tanár.: Nem vagyok biztos benne hogy a post elkövetője látott már cigányt közelről azon túl, hogy a vendéglőben a fülébe húzta a prímás a nótáját.

midnight coder 2020.08.09. 18:10:09

@Alekszej Antonov: Tudod, ennél sokkal nagyobb az esélye, hogy a Lakatos Jennifer anyukája vágja pofán a te kölyködet mert a cuncimókus azt mondta az anyukájának hogy csúfolja.

Alekszej Antonov 2020.08.09. 18:15:11

@midnight coder: Hát most majd mindkettőre lesz esély: Lakatos-anyuka mellett az iskolaőr is pofáncsaphatja a kölködet! Tiszta nyereség, nem? :)

moszkvicssluszkulcs 2020.08.09. 18:15:45

Nem jó, de egyelőre nincs más...
Aki úgy kezdi a mondatát, hogy ..amikor régen.. az csak arra jó, hogy nosztalgiázzon egy kicsit.
Az indián vidékeken sajnos az elmúlt 30 év teljesen leamortizálta a mindenkori kurmányok oktatáspolitikájának köszönhetően az iskolákat...
Az elnőisedett pálya képtelen kezelni a naccsaládokat.
És még lehetne sorolni a problémákat, amire ez csak tűzoltás, de az ott dolgozók reménykednek

Egy tanár. 2020.08.09. 18:17:31

@midnight coder: Látott már. Az egyik óraadói iskolában 5-7% a roma tanulók aránya.

Drag 2020.08.09. 18:27:11

@nincs1agy:
Más utat kellene keresni, mert az, hogy a problémára nem megoldást találunk, hanem áthelyezzük( az ecet a konyhában is ecet marad, mint a kamrában is, csak máshol van.), az nem megoldás.

Az a tény, hogy pl. a tanárt nem az iskolában, hanem a buszmegállóban pofozza fel a csálád, az csak a statisztikát javítja.(nem az iskola területén történt az eset....)

Anno mi is a suli mellett rendeztük le a nézeteltéréseket az évfolyamtársunkkal, tanítás után... Leginkább szóváltás volt, kerültük a fizikai konfliktust...

Serény Vélemény 2020.08.09. 18:33:07

a kínai gazdasági siker mögött egyre inkább az is van, hogy ott nagyon sok ember tanul mérnöknek. És nagyon sokan jobban beszélnek angolul, mint a legtöbb amerikai. És _szeretnek_ tanulni, és a tanulás náluk egyben a felemelkedés útja is...
És brutálisabban poroszos tanítási rendszerük van, mint itt valaha is volt.

nincs1agy 2020.08.09. 18:41:57

@Drag: Ha így is van, legalább az iskolában nagyobb rend lesz. Akik eddig órán megütötték a tanárt, akárcsak szórakozásból kivagyiságból, most meg fogják ezt gondolni. Persze a törvényeket is szigorítani kell a közfeladatot ellátó személy elleni erőszak tekintetében.
Egy biztos: az nem megoldás, ha kizárólag a tanárra lőcsöljük a fegyelmezési problémák megoldását, és elintézzük azzal, hogyhát "az ő hibája, hogy nem tudja kivívni a tanulók tiszteletét". Ennél álszentebb ócskább duma kevés van. Különösen, hogy az ország bizonyos részein olyan szociokulturális közegből jönnek bizonyos gyerekek, amilyenből. Egy gyerek 6-7 órát tölt az iskolában, a többi jó részét a családja körében. Ha itt felvesz bizonyos kártékony viselkedésmintákat, azt a legfelkészültebb, legtürelmesebb tanár sem fogja kiirtani belőle. Az ilyen gyerek egyedül az erő felmutatásából ért.

nincs1agy 2020.08.09. 18:42:51

@Aldou Raine: Látom a betűt most sem pazarlod briganti..:D

nincs1agy 2020.08.09. 18:46:02

@Alekszej Antonov: Az enyémet nem fogja, mert tisztességesen lett nevelve. De megfordítanám: remélem egy rablóromantikával átitatott kisebbségi csoport a te gyerekedet fogja kifosztani , aztán amikor cipő nélkül megy haza, elgondolkodsz azon, hogy jó ötlet e az iskolaőr.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.09. 18:54:00

@Control_: és ezek közül melyik védi meg a tanárt vagy diákot a tanárverő/diákverő kreténektől?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.09. 19:00:26

@Bambano: "őket nem kellene katonai túlélő táborba zárni. " Ha jól értem amikor te bemész a teszkóba vásárolni akkor egy katonai túlélő táborban érzed magad.

0dzsud0 2020.08.09. 19:11:26

@Alekszej Antonov: Ó, igen. Mert ugye nem Renátóéktól kell tartani, akik a földön fekve is rugdossák a gyerekedet, ha az meg meri mondani, hogy említett lopott tőle, hanem majd biztosan az előszűrt, tanfolyamot végzett, munkáját végző iskolaőr fogja bántani. Csak úgy, indokolatlanul, és szándékosan. Válogatás nélkül. Mert már megint itt van a rettegett fasisztadiktatúra.

"Remélem elsőnek a te kölködet vágja majd pofán..."

Én nem kívánok senkinek semmilyen, ehhez hasonló patkányságot. Még neked, és a gyerekednek sem. Sőt, örülök, ha nem kellett az általam leírt dolgokat megtapasztalnod/megtapasztalnotok. De ugyanakkor azt is szeretném, ha másnak sem kellene, akik viszont napi szinten szenvednek ettől iskolaidőben, és ez picit magasabb prioritást élvez nálam, mint néhány budai liberálproletár sivalkodása, akik ha cigányt látnak, átmennek az út túloldalára, amúgy meg bőszen küzdenek a szegregáció ellen. Elég legyen ebből a képmutató faszságból! Ha az osztály 10%-a cigány (egy 30 fős osztály esetében min. 3 fő), mindenki tudja, hogy onnantól normális oktatás ott nem lesz, az idő nagyrésze a fegyelmezésükkel fog eltelni, a többi szülő pedig sorra fogja átíratni a gyerekét másik osztályba vagy iskolába, bárki ezt tenné az adott helyzetben, hiszen minden normális szülő a legjobbat akarja a gyerekének. Nyilván rasszisták, a tanárok meg inkompetensek, aha. Maradjunk annyiban, hogy egy esélyt minimum megérdemel az iskolaőrség. Ha pár helyen, legalább az iskolalátogatás idejére nyugodtan taníthatna a pedagódus, és tanulhatna az arra hajlandó értelmesebb gyerek, az már komoly eredmény lenne. Aztán, ha ezen a nulladik lépésen túlvagyunk, majd haladhatunk tovább a komolyabb társadalmi problémák orvoslása felé.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.09. 19:12:28

@Egy tanár.: "Az egyik óraadói iskolában 5-7% a roma tanulók aránya." Szóval az átlag fele alatti. Ezzel a tapasztalattal tényleg mindenre is ismerheted már a tuti megoldást.

kvadrillio 2020.08.09. 19:14:54

ÉN...TANÉVKEZDET ELŐTT ALÁIRATNÉK EGY PAPÍRT MINDEN GYEREKKEL ÉS SZÜLEIKKEL, HOGY AMENNYIBEN A TANÁRRAL SZEMBEN NEM VISELKEDIK MEGFELELŐEN, MÁSNAPTÓL KERESSEN MÁSIK ISKOLÁT MAGÁNAK !!!!! AVAGY AZONNALI ELTANÁCSOLÁS !

Bambano 2020.08.09. 19:29:19

@0dzsud0: ezért kellett volna már évekkel ezelőtt megcsinálni, amit javasoltam.
jelenleg úgy szól a jogszabály, hogy csak akkor lehet valakit eltanácsolni az iskolából, ha az iskola keres neki másik helyet. ami elég életidegen elvárás, hiszen melyik iskola fogad be egy gyereket, akinek a másik iskola keres helyet...
ezért kellene/kellett volna megoldani, hogy az iskola előre lefektetett mennyiségű fegyelmi vétség után akkor is kirúghassa a kölköt, ha nincs hova mennie.
és ha a kölöknek nem jut iskola, akkor x mennyiségű hiányzás után elővenni a szülőket, a családtámogatási rendszert, meg egyszerűen bekasztlizni a papát, ha a kölök nem jár suliba.

ha ezt bevezetik mondjuk 2010-ben (ne adj isten 1995-ben), akkor mostanra egy jól bejáratott fegyver lenne a pedagógusok kezében, amivel egy folyamat végén sittre küldhetik az apukát. ettől válna érdekeltté a szülő, hogy hasson a kölökre.

én elhiszem neked, amit az iskolai helyzetről írsz, te meg azt hidd el nekem, hogy ez ma azért ilyen, mert hosszú évek óta semmiféle fegyelmezési eszközt nem adtak a tanároknak.

azt viszont problémásnak látom, hogy az elmérgesedett helyzetet iskolaőrökkel akarják megvalósítani. az a véleményem, hogy nulla hasznossága lesz.

Bambano 2020.08.09. 19:33:30

@eßemfaßom meg áll: a teszkóban rfid scanner van, nem fémdetektor.
egyébként igen, a teszkó adatgyűjtési gyakorlatát gyűlölöm.

Egy tanár. 2020.08.09. 19:34:31

@eßemfaßom meg áll: Neked viszont biztosan sokkal mélyrehatóbb tapasztalaraid vannak. Mert hogy persze te olyan heten tanítasz, ahol 80% a roma tanulók arány. Hol is olvashatok irást tőled szerteágazó tapasztalataidról?

nincs1agy 2020.08.09. 19:35:49

@Bambano: Persze, csak jönnek a jogvédők, meg az EU, meg a következetesen egy irányba húzó bírók.. az ördög mindig a részletekben van.

nincs1agy 2020.08.09. 19:46:22

@Egy tanár.: Amikor én tanultam a 80-es években, akkor is voltak romák az iskolában. Elevenek voltak, rosszalkodtak,koncentrálási problémáik voltak, de valahogy nem volt benne az identitásukban az a fajta bűnözőromantika, faji öntudat,amely ma gyakran jellemzi az ebből az etnikumból jövő fiatalokat. Ebben nyilván sok minden benne van:a kártékony túlzásba vitt liberalizmus, a médiából rájuk ömlő hamis toposzok. És persze maga a roma társadalom is agresszívabb lett, dacára a 8 éves baloldali kormányzásnak, amely pedig prioritásként tekintett a roma kérdésre. Kormányzásuk vége felé cigány emberek meglincseltek egy tanárt, holott nem is okozott balesetet, és halálra késeltek egy sportolót, mert az csúnyán nézett rájuk. Ennyit a baloldali roma integráció sikeréről..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.08.09. 19:48:21

@Egy tanár.:

Tehát csak az egyikben, s ott is az országos átlag felénél is kevesebb. Nos, akkor jól írtam neked, hogy próbáld ki magad egy szabolcsi iskolában, ahol a gyerekek 80%-a cigány.

Vén motoros 2020.08.09. 19:52:09

A legnagyobb gyalázat a liberálisok részéről, amiko rtudatosan és szándékoan összemossák a különleges nevelést igénylő gyerekeket (aspergeres, autista, figyelemhiányos, dislexiás, disgráfiás, diiskalkuliás, stb.) az egyszerűen szociopata vagy teljesen aszociális gyerekekkel. Utóbbi "gyerekek" sokszor eleve túlkorosak is. Nos, a jól fizetett, megfelelően felksézített pedagúgus az első csoprtba eső gyerekekl a remény jegyében tud valamit kezdeni, de ugyanez a pedagógus a túlkoros, szociopata, aszolciális "gyrekekkel" szemben eszköztelen. és akkor még nem beszéltünk az utóbbi gyerekek aszociális és szociopata szüleiről sem. Emlékeztek a "Valahol Európában" c. ff film embelemtikus jelenetére? "Könyörgöm, akasszuk fel!"
www.youtube.com/watch?v=sWMU3tsjefI
Nos, ezeket a gyerekeket szép szóval CSAK FILMEN lehet jó irányba fordítani... Régen erre szolgált Aszód... De azóta demokrácia lett, amely ezzel a problémával a politikai korrektség jegyében úgy nem tud mit kezdeni, hogy a probléma lényegét már megnevezni sem engedi.
Amúgy: "Jó irány..." Kinem mi a jó irány? Miből gondolod, hogy minden társadalmi csoprtnak ugyanaz, mint neked-nekem? Hátha nekik az a "Jó irány", amitől te elborzadsz?
Példabeszéd: Henryk Sienkiewicz: "Sivatagon és vadonban". Sztás (az ifjú főszereplő) az egyik néger (bocs, fklete) tötzsfőnök vele egykorú fiát. Kalit tanítja - a Biblia alapján, példabeszédekkel - a jó és a rossz cselekedetre.
Sztás: "ROSSZ CSELEKEDET az, ha valaki ellopja Kali tehenét" Most, Kali, te mondj egy példát a JÓ cselekedetre!

Mire Kali büszkén és boldogan kivágja: "JÓ CSELEKEDET az, ha Kali lopja el más tehenét!"
Nos, az iskolaőrök azok miatt kerülnek az iskolákba, akik spontán, veleszületett értékítélete az előbbi példa szerint működik.

Egy tanár. 2020.08.09. 20:12:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te is próbáld ki magad, aztán várok egy szakértői posztod tőled a témában és akkor összevethetjük tapasztalatainkat! Szóval mikor olvashatom el saját írásodat?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:18:37

@Vén motoros: "A legnagyobb gyalázat a liberálisok részéről, amiko rtudatosan és szándékoan összemossák a különleges nevelést igénylő gyerekeket (aspergeres, autista, figyelemhiányos, dislexiás, disgráfiás, diiskalkuliás, stb.) az egyszerűen szociopata vagy teljesen aszociális gyerekekkel."

Ezt csak álmodtad. Mivel tudod alátámasztani állításodat, azon kívül hogy megint csuron vizesen ébredtél?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:20:59

@nincs1agy: Érdekes azokról megfeledkezel akik meg ártatlan cigánygyerekeket lőttek le. A cigányság a rosszabbodó helyzete és növekvő létszáma miatt lett agresszívebb.

moszkvicssluszkulcs 2020.08.09. 20:21:27

@Egy tanár.: Ha akarod válaszolok helyette ... 30 éve tanítok Borsodban. Meséljek?? De nem fog tetszeni...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:23:15

@Bambano: Remek, tehát a kölök kezébe adod hogy börtönbe juttathassa az apját. Van még ilyen jó ötleted mára? Ezt egyébként teljesen magadtól ötlötted ki, vagy segített egy majom egy banán fejében?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:25:35

@moszkvicssluszkulcs: El tudjuk képzelni. Én egyetértek az iskolaőrök alkalmazásával. Visszafogottabbak lesznek a kölykök, ha tudják hogy van kényszerítő erő ha szükséges.

Vén motoros 2020.08.09. 20:26:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Erre igen egyszerű a válasz. Csak végig kell olvasni az össze kommnetet. Itt, és a hasonló támájú posztok alatt. Időígényes, mert néha 1000-nél is több hozzászóló akad.
Q.E.D.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:27:46

Óbudán összevontak két iskolát sok évvel ezelőtt. A megszűnt suliban sok volt a kisebbségi. Pánikszerűen vitték a szülők a fehér gyerekeket más iskolákba.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:30:13

@Vén motoros: Akkor idézzél valakit! Különben milyen alapon minősíted egy-egy ember hozzászólása alapján a liberálisokat? Honnan tudod hogy az illető liberális?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:31:33

@nincs1agy: "Egy gyerek 6-7 órát tölt az iskolában, a többi jó részét a családja körében. Ha itt felvesz bizonyos kártékony viselkedésmintákat, azt a legfelkészültebb, legtürelmesebb tanár sem fogja kiirtani belőle. Az ilyen gyerek egyedül az erő felmutatásából ért." - ez az amiben egyetértünk.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:36:34

@nemecsekerno_007: "Elsősorban a cigánylányokat kéne bentlakásos iskolákban tanítani hiányszakmákra, hogy ki tudjanak szakadni a patriarchális terrorból és anyagi függetlenseget tudjanak elérni. Nem jogvédők kellenek nekik hanem szakma, akkor bárkit elküldhetnek a halál faszára aki üveggyöngyökért meg akarná venni őket." - egyetértek. A nyóckerben nőttem fel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:38:07

@midnight coder: "A dolognak valahol ott kellene kezdődnie, hogy az iskolába a tanárokon, a diákokon és a takarító személyzeten kívül eleve nem nagyon kellene hogy bemászkáljon senki." - Sok budai iskolában ez így van. A szülők sem mehetnek be.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:41:24

@Bambano: "mindenféle védelmi intézkedésnek arányosnak kell lennie. tehát azért, mert 1-2 gyerek néha hisztizik, nem tekerhetik körbe szögesdróttal az iskolát, nem használhatnak fémdetektort, stb. stb. stb. a gyerekemet iskolába adom, nem lágerbe." - és az ilyen hülyeségekre mint amit írsz, rásütik hogy liberális. Nem a hisztizésről van szó.

nyiktonyeatszusztvujet 2020.08.09. 20:45:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Érdekes azokról megfeledkezel akik meg ártatlan cigánygyerekeket lőttek le."
Hol lőttek le nemcigány diákok ártatlanokat ? Vagy vertek meg tanárok csak úgy cigánygyerekeket...Lököd itt a rizsát ,terelsz ezerrel.

Vén motoros 2020.08.09. 20:47:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Elolvasom a hozzászólásokat. A hozzászólások adekvát módon tükrözik, hogy ki baloldali, ki liberális, ki jobboldali, ki konzervatív. Ha ezeknek a szavaknak egyáltalán van jelentősége itt és most, Magyarországon-
Ahogy a blogok és posztok alatti kommenteket látom, meg a politikai életet. Magyarország lakói két csoprtra vannak osztva (ét csoprtra osztódtak) vannak demokraták (ők haladók, függetlenek, az ész harcosai, baloldaliiak és vagy liberálisok), és vannak a,) fasiszták b.) nácik c.) rasszisták d. képzetlen tahók e.) birkák

Az előbbiek természetesen a Szabad kezdeményezés Hálózatából születtek meg szellemi klónozás által, míg az utóbbiak keletkezési hely bizonytalan, valószínúleg Horthy vetette el magját a Nagy Magyar Ugar-ba.

Ez tiszta és világos....

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:54:07

@nyiktonyeatszusztvujet: Annyi eszed van mint egy marék lepkének. Mire válaszoltam? Szó nem volt diákokról.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 20:55:20

@Vén motoros: Tényleg? És az én megszólalásaimból te mit vonsz le? Általánosítasz. Még mindig nem idéztél senkit egyébként.

Fritz Gerlich 2020.08.09. 21:03:01

@moszkvicssluszkulcs: Szóval azért mert te nem birsz el Borsodban a full roma osztályokkal és csak rendőri segédlettel mersz tanitani, szívassuk iskokaőrökjel azt az 1200 magyar iskolát is, ahol 7-8 százalék alatti a cigányok aránya???

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.08.09. 21:14:03

@Fritz Gerlich: Egy kölyök is elég hogy pokollá tegye a többiek életét és nem csak a cigányok. Fiam osztályába került egy gyerek, akinek mindkét szülője ügyvéd volt. A kölyökkel nem törődtek. Mindenkivel kikezdett. A fiammal rábaszott, mert az korosztályos judó bajnok volt. A srác utána visszavett. Az is csak az erőből értett.

0dzsud0 2020.08.09. 21:17:37

@Fritz Gerlich: 491 intézményben lesz egyelőre iskolaőrség, az 1200 az a jelentkezők száma volt, kevered. Amúgy csak általános iskolából olyan 3500 van az országban, szóval nem gondolom, hogy attól kell félni, hogy a Fazekasban fogja iskolaőr bántani a gyerekeket. :)) Inkább arról van szó, hogy oda igyekeznek iskolaőrt küldeni, ahová valóban elkél a segítség, és egyelőre az tűnik valószínűnek, hogy még ezek mindegyikébe sem jut ember. Egy szó, mint száz: marhára megalapozott ez a műrettegés már megint.

0dzsud0 2020.08.09. 21:29:40

@Bambano: Alapvetően nincs köztünk vita. Minden esetre, akármilyen jó lett volna, ha így alakul, végül nem történt meg. A problémát viszont valahogy meg kell próbálni kezelni, méghozzá most (sőt, már így is túl sokáig vártunk). Olcsó megoldás kell, és nincs egy újabb évtizedünk társadalmat tesztelgetni, mert mire észbe kapunk, már valóban senki sem fog tanítani. Az iskolaőrség egy tüneti, de legalább azonnali kezelés kíván lenni. Egyelőre meg kell nézni, hogy működik-e, remélhetőleg hamarosan kiderül. Én nem vagyok meggyőződve arról, hogy haszontalan lesz. Várjuk ki a végét!

Reszelő Aladár 2020.08.09. 21:46:02

Rögtön az elején sikerült egy rendeset csúsztatni, miszerint a rendőr meg a karhatalom félelmet kelt. Vagy agyadra ment a BLM meg a #defundpolice, vagy rosszban sántikálsz. Mert egy szabálykövető becsületes embernek nincs a hatóságtól félnivalója.
Ott van még persze a lázadás “értéke” is, de ha a fennálló szabályok ellen támadsz, akkor ne követeli jogállamot.
A lényeg, hogy minden hülyegyerek tisztában lehet vele, hogy ha cseszekszik egy tanárral, akkor lesz valaki aki rendesen közbelép és tetteiért felelősségre lesz vonva. És nem, nem csak egy intőt kap, hanem eljárás is indul ellene. A tanár is nyugodt lehet, mert csak a pánik gombot kell megnyomni. Ez pedig a gyerek is tudja majd. Szerintem a jelenlétük is elegendő lesz sok helyen.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.08.09. 22:08:14

@Control_: húúú, mennyire igazad van. igen. és ezektől kolompár nintendó majd figyelni fog az órákon és nem fogja szétbarmolni az órákat. miután hazamegy, megcsinálja a leckéjét, és a kiccsalád sem fog bemenni a legkisebb vélt sérelemre hepajkodni a suliba.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.08.09. 22:12:19

@Severo: ezért az ötletért kapott a gyöngyöspatai vagy melyik általános iskola 100 milliós büntetést.

Egy tanár. 2020.08.09. 23:16:57

@Reszelő Aladár: A te munkahelyeden mit szólnál, ha rendőrök közt kellene dolgoznod?

Fritz Gerlich 2020.08.09. 23:23:51

@0dzsud0: Nem figyelsz! Az 1200 -as szám az általam 3500 körülire saccolt magyar általános iskolák azon (szintén megsaccolt) egyharmada, ahol szerintem a roma tanulók aránya 7-8% alatti. Mellesleg nincs szó műrettegésről és nem csak BIZONYOS iskolákban lesznek iskolaőrök, hanem közel 500 iskolában, később pedig valószínűleg még többen, majd mindben. A műrettegésre meg akkor térjünk vissza, ha egy pedagógiailag képzetlen iskolaőr leveri egyik rokonodat (fiad, öcséd, unkaöcséd ... ) stb indokolatlanul. AKKOR maid mit szólsz. Akkor is habzó szájjal véded majd az iskolai G.I. Joe-kat?

0dzsud0 2020.08.09. 23:25:27

@Egy tanár.: Például a minisztériumok, a Magyar Nemzeti Bank vagy az Állami Számvevőszék épületeit rendőr vigyázza egész nap. Szerinted ez az ott dolgozóknak inkább biztonságérzetet nyújt, vagy inkább a félelmüket növeli és nyomasztja őket?

Btw te most komolyan kicenzúráztad zöld dosszié legutóbbi kommentjét?

0dzsud0 2020.08.09. 23:49:55

@Fritz Gerlich: Akkor talán ne saccolgassunk teljesen megalapozatlanul, hanem maradjunk a tényeknél. Jelen állás szerint nincs szó sem 1200 iskoláról, sem mindről. 491 iskolában lesz iskolaőr szeptembertől, feltéve, hogy lesz elég ember, aki el tudja látni a feladatot.

"A műrettegésre meg akkor térjünk vissza, ha egy pedagógiailag képzetlen iskolaőr leveri egyik rokonodat (fiad, öcséd, unkaöcséd ... ) stb indokolatlanul."

Fentebb már válaszoltam más hasonló felvetésére. Csak azért nevetséges ez a gondolatmenet, mert míg a gyerekekre valóban veszélyt jelentő, deviáns rétegről szemérmesen hallgatunk, addig a gyerekek és tanárok érdekében működő iskolaőrségnek már előre olyan dolgokat tulajdonítunk, hogy azok majd biztosan indokolatlanul fogják bántani, válogatás nélkül a normális magatartással bíró gyerekeket is. Ez nonszensz, és bizony vastagon műrettegés. Amellett, hogy borzasztóan képmutató. Ha valóban érdekel a napi szinten megalázott tanárok és diákok sorsa, akkor talán nem azt kellene szapulni, aki nem csak könnyes szemmel beszél a kamerák előtt a romákat ért embertelen szegregációról, hanem mondjuk mer meghozni egy döntést is a megoldás érdekében. Egy rakás hely van az országban, ahol gyomorgörccsel megy be az intézménybe tanár és a normálisabb gyerek is, akinek az anyja is attól retteg, hogy nehogy megint történjen valami. Csakis egy alternatív valóságban elő liberális álértelmiségi gondolhatja, hogy ez a réteg nem fellélegezni fog, ha valaki vigyáz majd a biztonságukra az iskolában. Nem bazmeg, majd biztosan attól rettegnek, hogy mi lesz, ha a náci iskolaőr visszaél a hatalmával. Ez a valid kockázat, bizony. :DD

Egy tanár. 2020.08.10. 01:07:05

@0dzsud0: Akkor tehát megvan a megoldás: rendőrt és katonát mindenhová és a problémák megszűnnek! Zseniális! Mondd csak nem szimpatikus neked véletlenül Észak Korea vagy Fehéroroszország?

Fritz Gerlich 2020.08.10. 01:08:24

@0dzsud0: demagógia amit nyomatsz. Nulla

0dzsud0 2020.08.10. 06:54:23

@Egy tanár.: Tehát ez a rendőrös munkahelyes érv nem jött be. Akkor ezt meg is beszéltük. További kellemes rettegést!

Proud Mary 2020.08.10. 06:54:44

@0dzsud0: ki is tiltotta :DD (érted, de közben retteg az iskolaőröktől :DD )

0dzsud0 2020.08.10. 07:02:33

@Fritz Gerlich: Ja, én vagyok demagóg. :D Nem ám az beszél hülyeségeket, aki bárminemű előzmény nélkül épp az iskolaőrségtől félti a gyerekeket. Egyelőre úgy áll a helyzet, hogy sok iskolában valós fenyegetés éri mind a gyerekeket, mind a tanárokat. Ez tény. Erre jössz te, aki szerint az igazi veszélyt az az intézkedés jelenti, amit épp előbbiek védelmére hoztak létre. Ez pedig vélemény. Talán érvelned kellene inkább, hogy mégis miért tudod komolyan gondolni ezt az óvodás baromságot.

0dzsud0 2020.08.10. 07:05:24

@Proud Mary: Nekem úgy tűnik, itt önkéntes rendőrök felügyeletében lehet csak hozzászólni. Tessék mondani, ez itt már Fehéroroszország vagy Észak-Korea? :D

Fritz Gerlich 2020.08.10. 08:24:00

@0dzsud0: Ha a poszt elolvasása meg a több tucat komment után (melyek a szitu másik oldalára hívják fel a figyelmet) még mindig érvelési hiányérzeted van, akkor nálad reménytelen, hogy bármit is felfogj az egészből. De azért fenntartom, hogy a 491 iskolából záros időn belül 1000 vagy még több lesz és még az olyan csőlátó rendpárti kormány-propagandisták agyáig is eljuthat a helyzet gázos jellege mint te, ha az egyik ilyen nagyon jól képzett, ősmagyar iskolaőr esettleg pofáncsapja egyik hozzátartozójukat. Szép - nem szép de szívböl röhögnék. DD Na tovàbbi jo rajongást és seggnyalást a kormány felé.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.10. 08:38:52

@Egy tanár.: már megint csúsztatsz. Másrészt meg sokan dolgoznak olyan munkahelyen ahol akár fegyveres biztonsági őr is van.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.10. 08:41:24

@Fritz Gerlich: Én attól sokkal jobban félek, hogy lemegy a gyerekem a pincébe és ráesik a káposztáskő.

0dzsud0 2020.08.10. 09:00:35

@eßemfaßom meg áll: És ők mind rettegnek. Ezt elfelejtetted hozzátenni.

Fritz Gerlich 2020.08.10. 09:43:38

@0dzsud0: Rettegésben azért nehéz benneteket lekörözni: rettegés Soros Gyuribácsitól, rettegés a migránsoktól, rettegés az EU -tól ... :))))

Aëtius_ 2020.08.10. 09:57:04

Kedves hazafi honfitársaim! Olvasva vérmagyar hozzászólásaitokat szeretném kihirdetni: augusztus 24- én nagy nemzeti rettegést rendezünk a Hősök terén. Délelőtt 10-re a migránsoktól rettegőket várjuk szeretettel. Velük 11-ig rettegünk közösen. 11-re jöjjenek a Soros Györgytől rettegők, délig együtt félünk majd. Végül déltől indul az EU -tól es a lberalizmustól való nemzeti rettegés!

0dzsud0 2020.08.10. 09:57:14

@Fritz Gerlich: Aztán most mégsem én rettegek egy iskolaőrtől, hanem a cenzúrabajnok poster, meg te. Meg az oroszoktól sem én szoktam. Meg a kínaiaktól sem. Meg Paks2-től, a Városligettől, a nemlétező náciktól, a stadionoktól és a kisvasutaktól sem. :) Mi lenne, ha még le is akarnátok körözni a Fideszt rettegésben?

Fritz Gerlich 2020.08.10. 10:02:25

@0dzsud0: Ne szerénykedj! Az említett migránsoktól, Sorostól és EU-tól való nemzeti rettegéssel akkor is bőven vezettek, ha ezekhez nem vesszük hozzá a szicialistáktól, Gyurcsánytól, s nemzetközi liberalizmustól CIA -tól, amcsi nagytőkétől, Izraeltől való állandó rettegéseiteket.

Egy tanár. 2020.08.10. 10:04:12

@0dzsud0: @Fritz Gerlich: Nagyon eltértetek a témától. Meg a személyeskedésekből is visszavehetnétek. Kitiltás jöhet nemzeti cenzurával. :)

kontrapunkt 2020.08.10. 11:54:42

@nincs1agy: A következő mondatban pont azt írtam le, igaz, másképpen megfogalmazva.

nincs1agy 2020.08.10. 12:31:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Aha, az ítélet egyértelműen fogalmaz. A vádlottak elítélése mellett megállapítja, hogy felbujtó állt a háttérben. Cui prodest...?

Fritz Gerlich 2020.08.10. 13:12:16

@0dzsud0: Nyilván neked van igazad, hiszen éles-látó módon kiszúrtad, hogy a Mészáros Lőrinc - Rogán - Lázár klánok csillagászati vagyongyarapodása és gusztustalan lopássorozata, intézményesített tolvajlása (ami mellesleg Európában egyedülálló és legfeljebb Csád vagy Burkina Faso korrupciós berendezkedése überelheti) fasorban sincs szegény, szerencsétlen Fideszt ért méltatlan inzultusokkal. Szegész oligarchákat bántják a csúnya liberálisok mindenfajta számonkérhetőséggel, ahelyett, hogy hálásak lennének a haza felvirágoztatásáért.

Persze nyomasd csak hogy az iskolaőrség milyen király dolog, mert hát a cigányt ütni köll mer akkó majd mögtanulja tisztelni a vérmagyart, csak éppen az nem megy a fejedbe, te idióta hogy ezzel a) nem terelheted el a figyelmet a lopásokról b) kurvára megszívod te is, ha a saját kölködet éri inzultus majd a suliban.

De ami a rettegést illeti, az Origó mellett most majd itt is nyomathatjátok orrab szájab, hogy migrán, migráns, migráns, Soros, Soros, Soros, hátha az utolsó vidéki idióta is rátok szavaz majd oszt gyühet az újabb 4 év féktelen lopás, amiből csak csurran-cseppen majd a magadgfajta koránytrollnak is.

Severo 2020.08.10. 13:19:21

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
"ezért az ötletért kapott a gyöngyöspatai vagy melyik általános iskola 100 milliós büntetést." - Nem, nem ezért. Azért, mert szegregáltan oktatták a romákat. Nem járhattak úszni, meg nem lettek így tömegesen atomfizikusok, szívsebészek, csillagászok, elméleti fizikusok, stb. Elvették tőlük az esélyt.
A 2003. évi CXXV. törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról 8.§- a szerint nem lehet szegregáltan oktatni. Ezen jól lehet vitatkozni, hogy ez így frankó, vagy ez így hülyeség, de mivel a törvényben ez áll, a bíróság nem ítélhetett másként.
Ugyan ez elméletben gyönyörű, de egyrészt minden iskola kénytelen szegregáltan oktatni, hogy az adott képességű gyerekből kihozza a legjobbat, csak ügyesebben csinálják, mint a gyöngyöspataiak - másrészt attól, hogy külön osztályba jártak a romák még részesülhettek volna ugyanolyan oktatásban, mint a nem romák, ha nekik ez lett volna a szívügyük. Ugyanazok a tanárok tanították őket, mint a nem romákat, ugyanazt a képzést megkaphatták volna /legfeljebb nem tudnának úszni/, ha igény lett volna rá.
Amit én írtam az egészen más. Nem arról írtam, hogy szegregálni kell őket, hanem arról, hogy nem kell erőltetni, amit valaki nem akar igénybe venni, ha roma, ha nem roma. Felkínálják a lehetőséget, hogy tanuljon, de ha nem, hát nem.
Egyébként mellékesen megjegyzem, hogy a felekezeti és a nemzetiségi iskolákban megengedett a vallási, vagy nemzetiségi alapon a szegregáció.

Argus_ 2020.08.10. 13:29:40

Na már csak a trollok maradtak!

Proud Mary 2020.08.10. 13:34:53

@Severo: én értem amit írtál, de az ötleted gyakorlati megvalósulása az ami történt. minden gyereknek fel lett ajánlva a lehetőség a tanulásra, de sokan nem éltek vele. kerestek most ezzel 100milliót.

Argus_ 2020.08.10. 13:35:01

@Fritz Gerlich: Amíg nincs az utolsó hektár magyar föld és utolsó centi Balaton-part is valamelyik nagy fideszes oligarcha-klán kezén (strómanokon keresztül), amíg nem teszik rá a kezüket az utolsó on-line felületre, nyomtatott újságra is, amíg nincs MINDEN nyereséges cég, vállalat, társaság így vagy úgy a kezükben, addig nincs megállás. És közben nekik dolgoznak a kormánytrollok (itt is 100 hozzászólásból 90 tőlük érkezett) folyamatos szellemi sötétségben tartva az olvasókat. Aztán ha fuccs az Indexnek, jöhet null 24-ben a kormánypropaganda. Migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, migráns, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros, Soros

Proud Mary 2020.08.10. 13:35:54

@Argus_: visszajöttem, h ne érezd magad egyedül

Egy tanár. 2020.08.10. 14:10:44

Most untuk meg a demagógiát és a személyeskedést! Az elköszönés jön azoktól, akiktől csak erre futja! Pá

nincs1agy 2020.08.10. 14:25:05

@Fritz Gerlich: Na ez a sötét buta demagógia, amit előadsz. Mi a rák köze van a korrupciónak ahhoz, hogy a kormány megelégelte azokat a szélsőséges erőszak jelenségeket, amelyek az iskolák egy jelentős hányadát érinti,és a tanárok álságos szemforgató hibáztatása helyett egy felelős személyt biztosít az intézmények számára, aki hivatott kezelni ezeket a problémákat és már a jelenléte is sok erőszakos cselekményt megelőz.

Arkadiai 2020.08.10. 14:28:26

@0dzsud0: @nemecsekerno_007: @nincs1agy: Akkor nézzük sorban kiktől is rettegteti a jónépet a Fidesz, immár 10 éve:

- Soros Györgytől
- A Soros Györgyhöz köthető valós, vagy kitalált kapcsolatban lévő szervektől
- A migránsoktól
- A migránsokat segítő állítólagos hálózatoktól
- Az afrikaiaktól (akik állítólag elözönlik majd Európát még az idén, vagy legkésőbb jövőre)
- Az EU vezetőségében lévő korifeusoktól
- Az EU liberális politikusaitól
- A szocialistáktól
- A kommunistáktól
- A szociáldemokratáktól
- A liberálisoktól
- A liberál-szocialistáktól
- Az izraeli titkos köröktől
- Az izraeli titkosszolgálattól (amely mint tudjuk mindenkit lehallgat)
- A titkos amerikai milliárdosoktól, akik a Deep State tagjai
- A Bilderberg-csoporttól (akik mint tudjuk szigorúan magyar és Fidesz ellenesek)
- Az amerikai CIA -tól
- A Hillary Clinton vezette amerikai demokratáktól
- A hazai ellenzék összes pártjától, amelyik NEM a Fidesz
- A klíma-védelmi szervezetektől
- Az Amnesty International -től
- A Freedom House -tól
- A TASZ -tól
- A CEU -tól
- A civil szervezetektől
- Az ellenzéki médiumoktól
- A Népszavától
- A 444.hu -tól
- MINDENKITŐL aki nem fideszes

Ha kimaradt valaki, vagy valami, várom a javaslatokat. Bővíthető a lista!

Arkadiai 2020.08.10. 14:31:45

@nincs1agy: Bocs, hogy én válaszolok, de az a köze van, hogy eltereli a figyelmet a valós problémákról, például az oktatás IGAZI gondjairól. Azt a látszatot kelti, hogy a kormány megoldja a tanárok problémáit. Noha valójában csak tetézi azokat. Mellesleg Odzsud0 barátod is minde szart idekevert, miközben ezek elenyésző része függ össze az iskolaőrökkel.

Egy tanár. 2020.08.10. 14:34:54

Kedves itt ragadt Trollok! Bezár a bazár, a poszt jó ideje lekerült már az Indexről. A kormány fényezése és az ellenzék magasztalása már máshol teljesítendő feladat innentől! Vége!